Ce se află în spatele declinului Tesla?
10.08.2025
        
Distribuie acest articol!   

Tesla trece printr-o perioadă dificilă. Vânzările au scăzut brusc la nivel mondial, la fel ca popularitatea mărcii. Este tot mai clar că imaginea Tesla s-a deteriorat. Care să fie motivul?

Un studiu recent pune acest fenomen, în mare măsură, pe seama comportamentul lui Elon Musk. De-a lungul anilor, omul din vârful Tesla a devenit o figură politică din ce în ce mai controversată, ceea ce începe cu adevărat să dăuneze producătorului american.

Acest aspect este confirmat de studiul publicat în revista Humanities & Social Sciences Communications. Pozițiile lui Musk au avut un impact puternic asupra Tesla, în special sprijinul său pentru Donald Trump. În plus, Musk a fost aspru criticat pentru salutul nazist făcut în timpul ceremoniei de instalare a președintelui.

Toate acestea au generat un val de boicot al producătorului de automobile și i-a îndepărtat pe potențialii cumpărători, atât liberali, cât și conservatori.

Până de curând, cumpărarea unei mașini electrice reprezenta o alegere ecologică și, prin urmare, una de stânga. Astfel, alegătorii progresiști au susținut în mod covârșitor Tesla în Statele Unite. Dar astăzi, același segment al populației vede marca ca pe un simbol politic controversat. Pentru mulți, Tesla reflectă ideile personale ale lui Musk, adesea percepute ca fiind provocatoare și polarizante. Ba chiar și în rândurile electoratului de dreapta, compania se chinuie acum să convingă.

În mod tradițional, conservatorii rămân precauți față de vehiculele electrice. Și, din păcate, schimbarea de direcție a lui Musk spre dreapta nu a fost suficientă pentru a-i convinge. Pe scurt, ambele tabere par acum să se îndepărteze de marca americană.

Acest lucru se datorează unui motiv foarte simplu, potrivit Alexandrei Flores, autoarea principală a studiului. De-a lungul timpului, șeful Tesla a devenit inseparabil de mașinile electrice din Statele Unite. Totuși, această conexiune puternică a afectat în cele din urmă întregul sector. Într-atât de mult încât cercetătorul vorbește chiar despre un „efect Musk”.

Studiul demonstrează cum o singură persoană poate schimba percepția asupra unei întregi industrii – în acest caz, a automobilelor cu emisii zero. Dar problema este că această situație nu se limitează la Statele Unite. Și în Europa, Tesla a înregistrat o scădere drastică a vânzărilor, de aproximativ 33% în primele șase luni ale anului 2025.

Percepută odată ca o companie inovatoare, Tesla suferă acum de pe urma imaginii controversate a liderului său. În plus, sectorul vehiculelor electrice este acum în plină expansiune, iar consumatorii au mai multe opțiuni ca niciodată. Tesla, odată un pionier, vede cum avantajul său se topește. Pentru a-și recâștiga poziția, va trebui nu doar să se confrunte cu o concurență tot mai competitivă, ci și să își repare imaginea deteriorată.

Distribuie acest articol!