Iată noul Audi Q3 Sportback (2025)
28.08.2025
        
Distribuie acest articol!   

Recent lansată, a treia generație a SUV-ului Audi Q3 este acum disponibilă și în versiune Sportback. Este vorba de binecunoscuta declinare dinamică, în stil coupé, cu linia pavilionului mai înclinată spre spate.

Noul Q3 Sportback este un crossover care combină robustețea unui SUV cu liniile elegante ale unui coupé și formează, alături de versiunea „standard”, oferta de SUV-uri compacte din gama Audi. Va fi disponibil în mai multe versiuni de motorizare – mild-hybrid pe benzină, diesel și hibrid plug-in. Versiunea de intrare în gamă va fi cea MHEV de 48V pe benzină.

Deloc surprinzător, varianta Sportback are aceleași caracteristici ca și Q3-ul „standard” și diferă în principal în ceea ce privește designul. Audi aproape că a standardizat acest proces, lansarea noilor SUV-uri urmând aceeași logică: versiunea de bază este lansată prima, urmată câteva săptămâni mai târziu de cea Sportback (coupé). Așa a fost anul trecut cu Q5, apoi cu Q6 e-tron, iar acum este rândul lui Q3. Totuși, Q3 Sportback este abia la a doua generație Sportback, deoarece prima generație Q3 nu a avut și variantă coupé.

Al doilea Sportback nu este mult diferit de noul Q3 prezentat acum două luni. Diferă la profil și în partea din spate, unde linia acoperișului se înclină ușor, adăugând un plus de dinamism. Astfel, Q3 Sportback apare (puțin) mai sportiv din punct de vedere vizual.

La bord are aceeași configurație ca la Q3 „standard”, cockpitul fiind concentrat pe un ecran digital dublu de mari dimensiuni. Vestea bună este că decupajul din spate nu afectează spațiul portbagajului, care rămâne la 488 de litri (375 de litri pentru versiunea hibrid plug-in).

Nu sunt surprize nici sub capotă, unde este disponibilă aceeași gamă de motopropulsoare: benzină mild-hybrid, diesel și hibrid plug-in. În versiunea pe benzină, Q3 Sportback dispune de motorul 1.5 TFSI cu 4 cilindri și 150 CP, cuplat cu un sistem mild hybrid de 48V. Motorul este asociat cu transmisia S tronic cu 7 trepte. De asemenea, dispune de un sistem de dezactivare a cilindrilor la turații joase. În ceea ce privește motorul diesel, sub capotă se află motorul 2.0 TDI cu 4 cilindri și 150 CP. Acesta dispune și de transmisia S tronic.

La celălalt capăt al ofertei, versiunea PHEV este formată dintr-un motor cu ardere internă pe benzină și o unitate electrică de 116 CP. Combinația produce 272 CP, iar bateria de 19,7 kWh permite o autonomie de până la 120 km (WLTP). Audi anunță o capacitate de încărcare de până la 50 kW, utilizând curent continuu. Acest lucru face posibilă încărcarea de la 10 la 80% în mai puțin de 30 de minute.

Producția a început deja, iar primele livrări sunt așteptate în noiembrie. Acest model marchează un nou capitol în istoria de 27 de ani a uzinei Audi, din orașul Győr, în nord-vestul Ungariei. El calcă pe urmele unor predecesori celebri fabricați acolo, inclusiv legendarul Audi TT, Audi A3 în diferitele sale versiuni și Audi Q3.

Flexibilitatea locației, capabilă să producă mai multe modele pe aceeași linie, este o caracteristică ce face ca uzina să fie una dintre cele mai versatile din portofoliul de unități productive Audi.

Audi Hungaria are în prezent aproximativ 4.000 de angajați în producția de vehicule, care produc modelele Audi Q3 și Cupra Terramar, pe lângă Q3 Sportback. Vehiculele produse la Győr sunt exportate în peste 90 de țări din întreaga lume, fabrica fiind pilon cheie pentru Grupului Volkswagen și în mod special pentru Audi.

Cu peste 30 de ani de experiență în fabricarea de motoare și peste 25 de ani în producția de vehicule, Audi Hungaria este un pionier în industria auto maghiară.

Distribuie acest articol!