Succesorul lui Luca de Meo în funcția de CEO Renault a fost stabilit în persoana lui François Provost. Acesta preia mandatul într-un moment deloc favorabil, piața auto fiind într-o continuă scădere.
Odată cu plecarea neașteptată a lui de Meo, bursa zvonurilor s-a aprins. Circulau mai multe nume referitoare la succesor, printre care Maxime Picat, fost la Stellantis, și Denis le Vot, șeful Dacia.
În cele din urmă, François Provost, anterior director de Afaceri Publice, a fost ales de Consiliul de Administrație. Un director experimentat, cu o carieră de 23 de ani în cadrul grupului francez și prieten apropiat al fostului CEO, Provost este așteptat să calce pe urmele predecesorului său.
Născut în 1968, François Provost s-a alăturat Grupului Renault în 2002. A deținut diverse funcții de conducere în Franța și în Europa, iar în 2010 cariera sa a luat o turnură internațională: a devenit Director General Adjunct al Renault Rusia, responsabil de operațiuni, apoi a ocupat funcția de Președinte și CEO al Renault Samsung Motors în Coreea timp de cinci ani. A devenit Director Operațional pentru China, apoi pentru Asia-Pacific și, în cele din urmă, a ocupat funcția de Director Dezvoltare Internațională.
În 2023, s-a alăturat echipei de conducere a Grupului în calitate de Director Achiziții, Parteneriate și Afaceri Publice. De la Lisabona la Seul, trecând prin Moscova și Shanghai, a devenit un lider strategic și experimentat, jucând un rol cheie în stabilirea unor parteneriate majore cu jucători globali precum Nissan, Geely și Aramco.
Cu un mandat de patru ani, începând cu 31 iulie 2025, Consiliul l-a numit, de asemenea, pe François Provost în funcția de Director al Renault S.A. și Renault s.a.s.
Cu o înțelegere aprofundată a provocărilor sectorului și o viziune strategică solidă, Provost are calitățile necesare pentru a continua și accelera dezvoltarea Grupului Renault. Se așteaptă de la el să continue dezvoltarea, în special la nivel internațional.
Imediat după numire, el a confirmat că Renault va continua să acorde prioritate investițiilor în produse noi și că valoarea va prima în detrimentul volumului. De asemenea, va fi accelerată transformarea, pentru ca grupul să fie cât mai competitiv în fața concurenței asiatice.



















