Nu-i mai spuneți ID.2! Viitorul mini electric de la Volkswagen va prelua un nume cu tradiție
05.09.2025
        
Distribuie acest articol!   

Volkswagen își revizuiește strategia de denumire pentru modelele sale. Astfel, viitorul mini electric, al cărui nume se anticipa a fi ID.2, va fi numit ID. Polo.

Prin urmare, noul nomenclator al modelelor electrice din gama producătorului german va adopta denumirile istorice, modelele din gama ID (cu motorizare 100% electrică) urmând să fie oferite în paralel cu modelele termice din clasa respectivă. Totuși, vor păstra prefixul ID., pentru a indica noul tip de motorizare.

Argumentarea a fost făcută chiar de către Thomas Schäfer, CEO Volkswagen: „Numele modelelor noastre sunt ferm ancorate în mintea oamenilor. Ele reprezintă o marcă puternică și întruchipează calități precum calitatea, designul atemporal și tehnologia accesibilă tuturor. De aceea, vom păstra vii numele noastre cunoscute în viitor. ID. Polo este doar începutul”. O alegere firească, dacă ne gândim că Polo își sărbătorește anul acesta cea de-a 50-a aniversare, Golf este chiar mai „bătrân”, iar Passat, lansat în 1973, are cu un an în plus.

Totuși, este demnă de remarcat diferența dintre strategia actuală și cea de la momentul în care Volkswagen își lansa ofensiva electrică, în 2019. ID.3, ID.4, ID.5 și ID.7 stau mărturie în acest sens. Însă lucrurile nu sunt simple, iar socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg, astfel că Volkswagen o pățește cam la fel ca Audi și Mercedes-Benz, în privința denumirilor pentru modelele din gama electrică.

Urmând această logică, este de așteptat ca următoarea generație ID.3 să se numească ID. Golf. Până atunci însă, în ciuda camuflajului din aceste imagini, putem ghici deja aspectul ID. Polo, care va fi foarte asemănător cu conceptul ID.2all.

La apropiatul Salon Auto de la München, care își deschide porțile pe 9 septembrie, ID. Polo și varianta sa GTi vor fi expuse camuflate. Lansarea oficială este programată abia anul viitor, prețul de start fiind așteptat să pornească de la 25.000 de euro.

Tot la München, Volkswagen va dezvălui ID. Cross Concept, un SUV electric compact care promite să fie omologul lui T-Cross și este așteptat până la sfârșitul anului 2026. După aceeași logică, versiunea de producție ar trebui să se numească ID. T-Cross…

În fine, noua strategie își propune nu doar să valorifice familiaritatea unor nume existente, cu care clienții sunt foarte obișnuiți, ci și să stimuleze în acest fel vânzările. Este, într-un fel, similar cu ce se întâmplă la interiorul mașinilor Volkswagen, prin revenirea la butoanele fizice și la un design mai clasic, după un experiment total nereușit.

Este clar că producătorul german își dorește acum să unească cele două lumi, cea termică și cea electrică, și să simplifice înțelegerea ofertei sale. Această tendință este vizibilă și la alții constructori (Peugeot, Mercedes-Benz), în timp ce există și în continuare și opțiunea unei game electrice distincte (vezi cazurile Renault și Skoda).

Distribuie acest articol!