Aceasta este mașina electrică a viitorului, în interpretarea Dacia. Conceptul Dacia Hipster întruchipează ideea de mașină populară electrică sfidând convențiile industriei auto și materializează viziunea Dacia de a face ca mobilitatea electrică să fie accesibilă pentru cât mai mulți utilizatori.
Adaptată nevoilor cotidiene, mica citadină 100% electrică cu design minimalist, cubic, oferă patru locuri și un portbagaj modular cu un volum între 70 și 500 de litri, în doar trei metri lungime. Cei de la Dacia cred că acest proiect va avea un impact social comparabil cu cel al modelului Logan, de acum 20 de ani.
Atunci când au imaginat Dacia Hipster Concept, echipele Dacia au pornit de la nevoile reale ale utilizatorilor, de la esențialul în viața de zi cu zi. Prin urmare, este un vehicul agil, practic și economic în format ultra-compact – o ofertă inedită, inexistentă până acum pe piață.


Conceptul este pe punctul de a inaugura în Europa segmentul automobilelor kei, foarte popular în orașele aglomerate, datorită consumului redus de combustibil, manevrabilității și costurilor scăzute. Constructorii francezi și-au manifestat deschis dorința de a introduce pe scară largă, în Europa, o categorie similară de automobile, poate chiar reglementată special în privința permisului de conducere.
Cu 20% mai ușor decât Spring (cântărește circa 775 kg) și cu amprenta de carbon considerabil redusă, Hipster pare să fie în largul său atât în oraș, cât și pe drumurile rurale sau periurbane. Oferă o autonomie suficientă pentru deplasările cotidiene, cu doar două reîncărcări pe săptămână.


Cei de la Dacia țintesc foarte sus și cochetează cu ideea de a reinventa conceptul de mașina populară. În acest sens, ei ne reamintesc că modelele populare cu cel mai mare succes s-au remarcat întotdeauna printr-un design inovator. Iar Hipster Concept vine cu un aspect foarte simplu și robust: un bloc bine așezat pe patru roți, amplasate în cele patru colțuri, fără console. Partea frontală este dominată de liniile orizontale, cu faruri înguste care îi conferă un look serios, dar simpatic.
Funcționalitatea este prioritară, așa că hayonul se deschide în două părți și oferă acces extrem de practic la portbagaj. Caroseria are o singură culoare, pigmentată în masă, cu doar trei piese de aspect vopsite: partea frontală și elementele laterale ale ușilor.


Protecțiile laterale sunt din Starkle, un material parțial reciclat, dezvoltat de inginerii Dacia. Pentru reducerea costurilor și a greutății, mânerul exterior al ușii este înlocuit cu o curea foarte practică, iar geamurile laterale sunt culisante.
Dacia a acordat o atenție deosebită designului scaunelor, care au structura vizibilă, completată de un material textil tehnic plăcut la atingere. Scaunele din față sunt unite într-o banchetă – o soluție simplă și primitoare, care amintește de modelele populare emblematice din trecut. Interiorul este „YouClip native”, adică poate fi personalizat cu ajutorul unei game de accesorii, grație celor 11 puncte de fixare YouClip distribuite pe planșa de bord, pe panourile ușilor și în interiorul portbagajului. Acestea pot găzdui diverse accesorii, precum suportul pentru pahare, cotiera, plafoniera etc.


Hipster este genul de mașină mai spațioasă la interior decât la exterior, cu geamurile laterale și parbrizul aproape verticale, pentru a maximiza spațiul disponibil. Pentru a accentua senzația de luminozitate și de spațiu, partea frontală a plafonului este vitrată. Patru adulți pot călători relativ confortabil, iar accesul la locurile din spate este facilitat de deschiderea largă a ușii și se realizează prin rabatarea scaunului pasagerului din față.
Nu există un ecran central pe bord, ci doar un vitezometru vertical combinat cu o stație de andocare pentru telefon pentru a-l conecta la vehicul. Smartphone-ul devine chiar o cheie digitală, utilizată pentru deblocarea și pornirea mașinii și poate servi și ca navigație sau sistem audio, datorită unui difuzor Bluetooth detașabil.


Hipster are șanse mari să facă trecerea în producția de serie, la un preț scăzut, așa cum ne-a obișnuit Dacia. Cu siguranță, ar deveni rapid un automobil popular în marile orașe, însă pe moment nu se știe cum va fi omologat – cvadriciclu greu sau autoturism, mai ales că standardele europene pentru acest tip de vehicul s-ar putea schimba în curând.
De asemenea, va fi foarte important de văzut la ce preț va fi oferit. Oricum, va fi mai ieftin decât Spring, cel mai probabil undeva în jur de 14.000 de euro.


Dar până atunci, acest concept merită toată aprecierea, pentru că vine ca un adevărat contrapunct la tendința actuală a vehiculelor electrice din ce în ce mai mari, mai avansate tehnologic și cu ecrane de-a dreptul imense. Pe cât e de atipic, pe atât de simpatic este acest… hipster!



















