Producătorii premium germani au înțeles că nu trebuie să renunțe la modelele de intrare
04.10.2025
        
Distribuie acest articol!   

Clasa A de la Mercedes-Benz este atât de populară încât va rămâne în producție. Modelul de intrare în gamă joacă astfel cartea longevității: lansat în 2018 și restilizat în 2022, va rămâne în gamă până în 2028.

Acest ciclu de viață de zece ani, care este fără precedent, reflectă ajustările pe care marca germană este nevoită să le facă pe o piață în care tranziția către electromobilitate este mai lentă decât se previziona inițial.

Lansată în 2018 și restilizată în 2022, Clasa A își continuă așadar cariera în Europa și va avea un ciclu de viață mai lung decât cei șapte ani obișnuiți. Confruntată în continuare cu o cerere puternică pentru acest model, marca Mercedes-Benz a decis să îi prelungească ciclul de viață cu încă doi ani.

Un deceniu de producție este un record de longevitate pentru un model premium din acest segment. Strategia ilustrează decalajul dintre previziunile producătorilor și așteptările reale ale pieței. Mercedes-Benz își declarase inițial ambiția de a trece la o gamă complet electrică până în 2030, „acolo unde condițiile pieței permit”.

În realitate, semnalele indică faptul că motoarele cu combustie vor continua să joace un rol cheie mult dincolo de acest termen limită. Prin urmare, constructorul pregătește un nou model de intrare în gamă, care să înlocuiască actuala Clasă A. Diferența de preț explică în mare măsură această decizie. În Germania, Clasa A pornește de la aproximativ 39.500 de euro, comparativ cu aproape 52.900 de euro pentru noul CLA electric. Chiar și luând în considerare o versiune CLA cu combustie mai accesibilă, va rămâne o diferență de câteva mii de euro.

În cele din urmă, când Clasa A va dispărea, prețul de bază pentru un Mercedes-Benz este așteptat să fie de aproximativ 45.000 de euro. Un nivel care ar putea descuraja unii clienți, chiar dacă aceste prețuri mari sunt adesea ascunse în spatele opțiunilor de finanțare, fiecare mai avantajoasă decât precedenta în ceea ce privește plățile lunare.

În ciuda marjelor mai mici ale acestor modele, volumele generate justifică existența lor în continuare. Și ceilalți jucători din segmentul premium german au înțeles acest lucru.

BMW continuă să se concentreze pe Seria 1, iar Audi pe A3. Acest tip de automobil există deja în ofertă de decenii și ajută la fidelizarea clienților încă de la prima lor achiziție premium.

În cazul Mercedes-Benz, Clasa A va fi singura opțiune entry, deoarece producția Clasei B va fi oprită în 2026.

Strategia entry-level include și Smart, operat acum ca o societate mixtă cu constructorul chinez Geely. Marca pregătește un succesor spiritual al modelului ForTwo, care va fi produs în întregime în China, începând din 2026. Se așteaptă ca acest model complet electric să devină cel mai accesibil produs Mercedes-Benz, dar cu vânzări limitate la anumite piețe.

Distribuie acest articol!