Seat se repoziționează, devenind brandul de intrare în gamă al Grupului Volkswagen
09.10.2025
        
Distribuie acest articol!   

Viitoarele automobile Seat vor fi mai puțin costisitoare decât modelele similare de la Škoda. Devenită aproape invizibil de la crearea mărcii Cupra, tradiționalul brand spaniol lucrează acum la un mic model electric, care să fie foarte accesibil, poziționat cât mai aproape de segmentul low-cost.

Vremurile în care Seat întruchipa marca tânără și dinamică a Grupului Volkswagen au apus. De la apariția Cupra ca brand de sine stătător, ca o exprimare sportivă și de lux a constructorului spaniol, Seat nu a mai lansat niciun model complet nou și a abandonat definitiv filozofia automobilelor dominate de pasiune.

Această repoziționare a brandului Seat va continua în anii următori, iar echipa de comunicare a constructorului dă asigurări că nu există absolut nicio intenție de retragere. În schimb, Seat se va concentra din nou pe modele mici, cu prețuri accesibile.

Astfel, Seat reprezintă de-acum brandul de bază al Grupului Volkswagen. În sens crescător al prețurilor, vor fi Seat, apoi Škoda, Volkswagen, Cupra și, în final, Audi.

Deși au circulat recent zvonuri referitoare la dispariția mărcii Seat, gama de modele va continua să evolueze în anii următori. Citadina Ibiza și SUV-ul de clasă mică Arona primesc al doilea facelift, prelungindu-și astfel cariera comercială. Ulterior, și compacta Leon urmează să fie actualizată, integrând noul sistem de propulsie full-hybrid al Grupului Volkswagen, care va fi utilizat și de alte mărci din portofoliul gigantului german.

Seat a confirmat că dezvoltă în prezent o mașină electrică de clasă mică, de intrare în gamă, însă poziționarea și prețul acesteia nu au fost încă definite. Nu va fi la fel de accesibilă ca Dacia Spring, din motive care țin de standardele de calitate impuse de Grupul Volkswagen.

În fine, SUV-ul compact Ateca nu are un înlocuitor planificat.

Dezvoltarea va continua și la Cupra. Bazându-se pe succesul modelului Formentor, marca pregătește pentru anul viitor un Born electric semnificativ reproiectat și integrarea noii propulsii hibride pentru modelele sale cu combustie internă. Lansarea în SUA a fost amânată, dar dacă totul merge conform planului, marca va lansa un nou SUV electric de mari dimensiuni până la sfârșitul deceniului, bazat pe arhitectura SSP a grupului.

Știind că modelele mai scumpe comercializate de Cupra generează o marjă mult mai mare, acest brand întruchipează acum forța motrice din spatele celor două marci spaniole. Iar marca istorică nu este pe cale să dispară, fiind ajutată în acest sens de o repoziționare în stil Citroën, cu modele mici, mecanică fiabilă și design nu foarte demodat.

Distribuie acest articol!