Deși a dezvăluit recent două modele electrice complet noi, Volkswagen pare să se confrunte cu dificultăți interne importante în dezvoltarea viitoarelor sale modele electrificate. Astfel, lansarea următorului ID.Golf și a versiunii SUV a acestuia ar putea fi amânată până în deceniul viitor.
Volkswagen se pregătește să își extindă gama de vehicule electrice: după SUV-urile ID.4 și ID.5, limuzina ID.7, autoutilitara ID.Buzz și, în special, compacta ID.3, constructorul german face în prezent ultimele retușuri la două modele mici care nu mai dispun de motor cu ardere internă.
Dezvăluite la recent încheiatul Salon Auto de la München, sub forma unui concept car (ID. Cross) și a unui prototip de dezvoltare camuflat (ID. Polo), aceste două noi modele sunt așteptate să fie lansate anul viitor și să permită Volkswagen să ajungă la o bază de clienți mai largă, datorită prețurilor mai mici.

Situația este însă mai complexă pentru cele două viitoare modele compacte care ar trebui să completeze gama. ID.Golf și echivalentul electric al SUV-ului T-Roc, inițial planificate pentru sfârșitul deceniului, se pare că au fost amânate până în 2030, cel mai devreme.
Acestea urmează să debuteze pe noua platformă SSP (care va înlocui actualele MEB și PPE), iar grupul se confruntă, se pare, cu provocări majore în atingerea unor costuri de dezvoltare și producție acceptabile.

Între timp, modelele cu motor termic vor continua să joace un rol central. Arhicunoscutul Golf în versiune termică își va continua cariera și după sfârșitul deceniului actual, la fel ca T-Roc și Tiguan.
În paralel, gama electrică va fi susținută de noile modele mici, construite pe platforma MEB Entry – Volkswagen ID. Polo și ID. Cross, care alături de Cupra Raval și Skoda Epiq vor ajunge pe piață în următorii ani.

















