A patra generație Renault Twingo se lansează exclusiv cu propulsie electrică
07.11.2025
        
Distribuie acest articol!   

Când Renault a lansat Twingo, în 1993, nimeni nu anticipa că acest mic model de oraș va deveni un simbol al industriei auto franceze. Totuși, după mai bine de trei decenii, Twingo continuă să fie prezent pe piață, depășind statutul de simplă mașină urbană.

Prima generație, cu peste două milioane de exemplare produse, a marcat epoca sa, dar succesul s-a diminuat cu a doua generație, care a fost mai convențională și a fost produsă în doar 900.000 de unități. A treia generație, dezvoltată împreună cu Smart Forfour, nu a avut un succes mai mare. Cu toate acestea, a patra generație, programată în 2026, sugerează o revenire spectaculoasă pentru Twingo, în genul celorlalte modele mini 100% electrice nostalgice de la Renault.

După ce legendarele R5 (și versiunea sa Turbo, 3E) și R4 au fost reînviate în versiune electrică, acum este rândul unei alte embleme Renault să renască după aceeași rețetă. Varianta de serie a acesteia tocmai a fost dezvăluită oficial ieri.

La exterior, noul Twingo E-Tech adoptă codurile vizuale și estetice ale primei generații. Cu forma sa rotunjită, noua citadină electrică menține proporții compacte: doar 3,79 metri lungime, 1,72 metri lățime și 1,49 metri înălțime. Este demn de remarcat faptul că ampatamentul de 2,49 metri promite un spațiu interior excelent.

Partea frontală încorporează indiciile stilistice ale modelului Twingo original, cu luminile de zi full LED într-o formă arcuită și grila care formează un ușor zâmbet. Din lateral, Twingo E-Tech pare mai atletic decât predecesorul său. Un caracter mai asertiv, accentuat de adoptarea jantelor de 18 inchi (versiunea standard este de 16 inchi). În spate, continuă aceeași temă și astfel Renault aduce încă o dată un omagiu primului Twingo, cu stopuri care adoptă aceeași formă de semilună LED.

Noul Twingo oferă un spațiu de încărcare mai mult decât adecvat pentru clasa sa, capacitatea portbagajului fiind de 260 de litri și, potrivit Renault, poate fi mărită la 360 de litri datorită compartimentului de depozitare de 50 de litri de sub podea, ideal pentru cablul de încărcare.

Nou Twingo este plin de caracteristici ingenioase, începând cu scaunele spate care pot glisa înainte și înapoi independent cu 17 cm. Totuși, nu vă așteptați la confort în cazul unor călătorii lungi! În plus, garda la plafon este limitată, iar geamurile spate nu se deschid complet. Din fericire, caracterul practic este la ordinea zilei datorită spătarelor celor două scaune din spate, care se rabatează individual cu o simplă tragere de clapetă. Spătarul scaunului din față este, de asemenea, rabatabil, însă doar pe versiunea de top.

Nu lipsesc de la bord accesoriile YouClip, împrumutate de la verișoara Dacia. În versiunea de top, șoferul se dispune de sistemul OpenR Link, cu un panou de bord digital de 7 inchi și un ecran central de 10 inchi. Interfața este bazată pe ecosistemul Google, cu un planificator de rute integrat cu Google Maps, pentru a găsi cel mai bun traseu posibil, ținând cont de autonomia rămasă și de potențialele puncte de încărcare. Cu toate acestea, indiferent de nivelul de echipare ales, toate variantele Twingo E-Tech vor avea aceeași dimensiune a ecranului.

Twingo E-Tech include 24 de sisteme de asistență a șoferului, anticipând viitoarele standarde GSR 2.3. Aceste sisteme pot fi dezactivate după bunul plac, prin simpla apăsare a unui buton.

Sub capotă se află un motor electric de 82 CP și 175 Nm, asociat cu o baterie de 27,5 kWh. Autonomia anunțată este de până la 263 km, conform standardului WLTP. Evident, utilizarea acestui model este astfel limitată la mediul urban și suburban.

În ceea ce privește încărcarea, versiune standard de 6,6 kW are nevoie de 4 ore și 15 minute pentru a trece de la 10% la 100%. Opțional, cu pachetul „Advanced Charge”, va fi posibilă creșterea capacității de încărcare la 11 kW AC și 50 kW DC. Același pachet opțional permite și încărcarea bidirecțională. De exemplu, puteți să conectați un dispozitiv de 220V sau chiar să reintroduceți electricitate în rețea pentru, a reduce costurile cu alimentarea locuinței.

Pentru moment nu se cunosc prețurile oficiale, dar Renault promite startul sub 20.000 de euro. Noul Twingo electric va fi fabricat în Slovenia și oferit în două niveluri de echipare: de bază „Evolution” și unul mai sofisticat „Techno”. Lansarea comercială este programată în primăvara anului 2026.

Distribuie acest articol!