Acest brand din China, încă puțin cunoscut în Europa, pregătește o invazie cu modelele sale hibride
09.11.2025
        
Distribuie acest articol!   

”Vărul chinezesc” al lui Volvo, Geely este un brand încă relativ necunoscut în Europa, dar care vrea să-și creeze o nișă. În acest sens, mizează pe modelele sale hibride.

Numărul producătorilor auto chinezi este în plină creștere. Pentru început, în țara lor natală numărul acestora a trecut deja de 150. Mulți dintre ei vor acum să își încerce norocul în lumea largă, iar Europa este vizată în mod special.

Cele mai conscute exemple sunt deocamdată MG și BYD, care deja se descurcă foarte bine pe Bătrânul Continent. Vor urma și alții, cu siguranță.

Printre cei de curând debarcați se numără și Grupul Geely, încă relativ necunoscut în Europa. Cu toate acestea, vinde automobile în Europa de ani buni, prin intermediul brandurilor Volvo, Polestar și Lotus, pe care le are în proprietate.

Colosul chinez își dorește să meargă și mai departe, iar acum pregătește o ofensivă majoră pe Bătrânul Continent. Ambiția sa: să se instaleze printre mărcile generaliste la nivel european și să deschidă 1.000 de reprezentanțe în următorii cinci ani.

Deocamdată puțin cunoscută publicului larg, marca se bazează pe o strategie clară: dorește să se concentreze pe modelele hibride plug-in și 100% electrice, segmente aflate în plină expansiune. Regatul Unit a fost ales ca punct de plecare, deoarece este piața europeană cea mai receptivă la mărcile chinezești.

Drept urmare, Geely a lansat acolo SUV-ul electric EX5, un model compact foarte avansat din punct de vedere tehnologic și accesibil. Iar Michael Yang, directorul Geely pentru Marea Britanie, a anunțat planuri ambițioase pe termen scurt și mediu, începând cu 15 modele noi care vor sosi pe piața europeană în următorii trei ani!

Astfel, Geely trebuie să devină o marcă mainstream, capabilă să concureze cu giganții europeni și japonezi. Până acum, grupul chinez s-a concentrat pe mărcile sale cu pretenții – Volvo, Lotus, Polestar, Zeekr și Lynk & Co. – însă toate acestea sunt deja bine poziționate în Europa.

Dar acum, compania-mamă dorește să atace direct segmentul mașinilor de volum, iar micul său crossover BinYue / Coolway domină vânzările europene din gamă. Noua strategie vine într-un moment favorabil, având în vedere că mărcile chinezești se dezvoltă rapid în Europa, în special cu modelele hibride și electrice. În Marea Britanie, acestea reprezintă deja peste 13% din piața auto, conduse de MG, BYD și Omoda / Jaecoo.

MG, de exemplu, a urcat pe locul opt în clasamentul din Marea Britanie, devansând Nissan și Peugeot. Și, bineînțeles, Geely speră să profite de această schimbare. Potrivit lui Yang, clienții europeni își pierd treptat loialitatea față de mărcile tradiționale, iar trecerea la vehiculele electrice deschide ușa către noi jucători. „Cu vehiculele cu energie nouă, marca rămâne importantă, însă mai puțin decât înainte”, explică el.

Distribuie acest articol!