Anul trecut, constructorul auto german Volkswagen și firma americană Rivian au oficializat un parteneriat strategic. Cele două companii și-au unit forțele pentru dezvoltarea de software, iar primul model care va beneficia de rezultatele acestui parteneriat este așteptat să apară în 2027.
În ultima perioadă, Volkswagen a încheiat mai multe acorduri importante cu alți producători. După cum am relatat AICI zilele trecute, marca germană a perfectat un parteneriat și cu compania chineză XPeng, pentru dezvoltarea modelelor sale electrice în China. Primul model din cadrul acestui parteneriat, Unyx 08, tocmai a fost dezvăluit pe piața chineză.
Într-un alt domeniu, complet diferit, Volkswagen a încheiat un parteneriat cu Rivian. La rândul ei, această societate mixtă ar putea dezvălui primul său model anul viitor.
Acest acord a fost perfectat anul trecut și nu s-a bucurat de prea mare atenție din partea mass-media, iar Volkswagen a publicat puține informații, astfel că nu ar trebui să vă mire dacă aflați despre el abia acum. Parteneriatul strategic cu specialistul american în vehicule electrice Rivian s-a constituit într-o afacere evaluată la 5,8 miliarde de euro, care a dat naștere societății mixte RV Tech.
Noua entitate își concentrează cercetările pe dezvoltarea de software și pe un ecosistem mai eficient de sisteme de asistență pentru șofer. Este un domeniu în care Volkswagen continuă să fie în urma concurenței.
Așadar, RV Tech va contribui la dezvoltarea mașinilor electrice de mâine, precum și la simplificarea procesul de dezvoltare. De asemenea – și acesta este un aspect foarte important -, societatea mixtă lucrează la implementarea actualizărilor over-the-air (OTA). Volkswagen știe deja foarte bine că viitorul automobilului este alcătuit în mare măsură din cipuri și linii de cod. De cealaltă parte, Rivian este încă relativ necunoscut în Europa, dar în Statele Unite este unul dintre principalii rivali ai Tesla.
Așadar, obiectivul acestei societăți mixte este de a dezvolta întreaga bază software în jurul căreia vor fi proiectate viitoarele modele. Această nouă arhitectură, numită SDV, va fi implementată pe modelele bazate pe viitoarea platformă SSP. Potrivit Volkswagen, această bază tehnică ar trebui să permită grupului să producă 30 de milioane de vehicule. Prin urmare, miza este enormă.
Într-un comunicat de presă, Volkswagen a anunțat că primele teste vor demara la începutul anului 2026. RV Tech le va efectua pe modele din gamele Volkswagen, Audi și Scout.
Viitorul Volkswagen ID.1, așteptat să fie pus în vânzare în 2027, va avea privilegiul de a lansa această arhitectură în versiunea de producție. În total, acest joint venture dintre Volkswagen și Rivian se bazează pe 1.500 de persoane, care operează din Statele Unite, Canada, Serbia, Suedia și Germania.



















