Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a publicat cifrele vânzărilor de automobile pe continent. Unele mărci precum Cupra, Alpine și chiar Alfa Romeo au înregistrat creșteri interesante, iar per ansamblu Volkswagen încă domină piața, înregistrând la rândul său o creștere ușoară.
Dar cele mai spectaculoase evoluții au fost realizate de Tesla (în scădere) și BYD (în creștere).
Rezultatele sunt bune: cele 916.609 unități vândute în UE, în cotombrie, reprezintă o creștere de 5,8%, comparativ cu 866.117 în octombrie 2024. De la începutul anului, vânzările totale sunt în ușoară creștere: 8.974.026 unități, față de 8.853.301 în 2024, un plus de 1,4%.
Această tendință ascendentă maschează, desigur, diferențe enorme. Pe de o parte sunt campionii, iar pe de altă parte, marii perdanți. Cea mai notabilă scădere este în dreptul mărcii Tesla, care a scăzut cu 48% în octombrie 2025 față de octombrie 2024. Altfel spus, doar 5.647 de unități vândute, față de 10.867 anul trecut.
De la începutul anului, situația Tesla este catastrofală, cu o scădere de 39% (117.000 de unități față de 192.439). Brandul american se luptă încă să își revină, iar lansarea versiunii facelift de la Model Y se pare că nu a salvat (încă) situația.
Lista celor în dificultate continuă cu Jaguar (-80%), dar în acest caz era de așteptat, deoarece vânzările au fost oprite. Lancia (Chrysler) a înregistrat, de asemenea, o scădere de 68%.
La cealaltă extremă, BYD continuă să înregistreze o creștere uimitoare! Pentru octombrie, saltul a fost de 195%, cu 13.350 de vânzări, comparativ cu 4.525 în 2024. La nivel de an situația este chiar mai bună, cu un salt uimitor de 239% (94.216 unități, comparativ cu 27.741)!
De asemenea, Alpine are performanțe bune, cu o creștere de 121%, dar în acest caz volumele sunt mult mai mici (6.610 unități în primele zece luni din 2025, față de 2.990, anul trecut). De asemenea, Alfa Romeo se bucură de succesul SUV-ului său urban Junior (34.425 unități de la începutul anului 2025, o creștere de 38%).
În cadrul Grupului Volkswagen, care este liderul pieței la nivel continental, Cupra pare cea mai performantă marcă: 207.109 vânzări față de 149.430, o creștere de 38,6%. Marca Volkswagen rămâne de departe cea mai bine vândută în Europa, deși înregistrează o creștere mai moderată (2.477.875 față de 2.357.643, în creștere cu 5,1%). Cota de piață a mărcii germane rămâne imbatabilă: 27,6%.
Nu în ultimul rând, trebuie remarcat că, în Europa, vânzările de vehicule electrice sunt într-adevăr în creștere, dar într-un ritm mai lent decât era de așteptat, ceea ce nu permite atingerea anumitor obiective stabilite de ACEA în acest sector. De la începutul anului, cota de piață a acestora a crescut de la 13,2% la 16,4% (+24,2%).



















