Apple CarPlay și Android Auto, abandonate în curând de producătorii de automobile?
21.12.2025
        
Distribuie acest articol!   

Tot mai mulți producători renunță la a mai instala sistemele Apple CarPlay și Android Auto la bordul mașinilor pe care le produc. Să fie începutul unei noi tendințe pentru sistemele de infotainment auto?

General Motors se numără printre numele mari care au decis în ultima perioadă să nu-și mai echipeze viitoarele modele cu Apple CarPlay și Android Auto. O decizie care ar putea fi copiată și de alți producători.

Cu toții suntem familiarizați cu Apple CarPlay și Android Auto și este posibil să le utilizăm zilnic pe ecranul tactil al mașinii. Sunt sisteme foarte practice, care permit afișarea de conținut de pe smartphone direct pe bord, cu aplicații concepute pentru utilizare în mașină. Acum, când Apple tocmai a lansat noua sa interfață CarPlay Ultra, mai sofisticată și integrată, unii producători încearcă să renunțe la acestea.

General Motors invocă lentoarea acestor sisteme de mirroring pentru smartphone-uri, dar problemele reale sunt mult mai semnificative. Într-adevăr, permițând Apple sau Google să „preia controlul” asupra ecranelor mașinilor lor, producătorii sunt de acord să transmită date valoroase acestor companii.

De fapt, fiecare călătorie efectuată într-o mașină modernă este o adevărată mină de aur de informații, iar aceste date joacă un rol crucial: obiceiurile de condus, locațiile geografice, gusturile muzicale și modelele de consum, ca să nu mai vorbim de datele legate de utilizarea mașinii (consumul de combustibil, viteza, frânarea, performanța etc) sunt deosebit de valoroase pentru producătorii auto, care doresc să le păstreze pentru ei.

la fel ca General Motors, mai mulți producători renunță și la Apple CarPlay și Android Auto. BMW, de exemplu, restricționează accesul la aceste servicii pe sistemul său iDrive, în timp ce Ford ezită încă să integreze CarPlay Ultra. Tesla nu a integrat niciodată Android Auto sau Apple CarPlay, deși compania lui Elon Musk ia în considerare schimbarea acestei politici.

La polul opus, mai mulți producători, precum Volvo, Ford sau Renault, au adoptat totuși Android Auto în vehiculele lor. Un sistem de operare încorporat valorifică astfel serviciile Google și permite o integrare mai profundă a propriilor servicii.

Apple, la rândul său, a răspuns cu apariția CarPlay Ultra, care oferă o integrare și mai profundă în vehicule, așa cum se vede în exemplele inițiale prezentate pe modelele Aston Martin. Sistemele de oglindire a smartphone-urilor din mașini continuă să navigheze în acest echilibru delicat, dar se pare că încă nu și-au spus ultimul cuvânt.

Distribuie acest articol!