Anul 2025 se apropie de final, așa că este din nou timpul bilanțurilor. Dintre toți actorii de pe piață, câțiva producători s-au remarcat în mod special prin vânzările de modele electricitate.
Reține atenția, în primul rând, creșterile înregistrate de vânzările de mașini full electrice și hibride.
În primele 11 luni ale anului 2025 au fost înmatriculate 1.662.399 de mașini electrice cu baterii, categoria care a ajuns la o cotă de piață de 16,9% în UE. În aceeași perioadă, modelele hibrid au totalizat 3.408.907 de unități, ceea ce reprezintă 34,6% din totalul pieței UE. Cele hibride plug-in au ajuns la 912.723 de unități și 9,3% cotă de piață.
În timp ce modelele electrificate câștigă cotă de piață, cele clasice, cu motor termic, au scăzut. Astfel, cota de piață a benzinei a scăzut la 27% de la 33% în aceeași perioadă a anului trecut. În mod similar, piața auto diesel a scăzut cu 24,4%, rezultând o cotă de doar 9%.
Cifrele din noiembrie confirmă un punct de cotitură simbolic pe piața europeană a mașinilor electrice. Asociat mult timp cu dominația Tesla, clasamentul vânzărilor s-a schimbat, chiar dacă Model 3 și Model Y rămân referințe în privința volumelor.
Însă un alt producător se impune acum ca adevărat lider al vânzărilor de electrice în Europa. Acest rol revine acum Grupului Volkswagen, care culege acum roadele unei strategii de produs mult mai largi și ale unei ofensive comerciale asumată.
Conform datelor preliminare publicate de la Dataforce, transmise de Automotive News, asistăm la o schimbare profundă a pieței. Aceasta este marcată de o ofertă din ce în ce mai densă în segmentele modelelor de oraș și compacte, mult timp neglijate de producătorii de electrice.
În acest context, concurența între modelele electrice devine din ce în ce mai dură. Tesla menține o vizibilitate excepțională datorită celor două bestseller-uri. Dar oferta sa rămâne limitată în comparație cu grupurile europene, capabile să acopere aproape toate segmentele. Și Volkswagen profită clar de acest avantaj. În noiembrie, marca germană a înmatriculat 23.396 de mașini electrice în Europa. Creșterea fașă de anul trecut este de 30%, ceea ce i-a permis să încheie luna în topul vânzărilor.
Tesla urmează foarte aproape, cu 22.355 de unități vândute, însă brandul american a înregistrat o scădere de 11% față de anul trecut. Acest declin contrastează cu dinamica observată în rândul mai multor competitori istorici. Renault, de pildă, a realizat un salt spectaculos, cu 18.321 unități și o creștere de 89%. Acest lucru este explicat în special de succesul noului R5 electric și de sosirea lui R4. Producătorul francez reduce astfel în mod clar diferența față de Tesla, după câțiva ani mai dificili în domeniul electric.
Dar ascensiunea mărcilor europene nu se oprește aici. BMW câștigă teren datorită cererii susținute pentru modele precum iX1. Acest lucru i-a permis brandului bavarez să-și crească vânzările de electrice cu 26% în noiembrie.
Nu în ultimul rând, Skoda se remarcă printre marii câștigători ai lunii. În special datorită lui Elroq, a treia cea mai bine vândută mașină electrică din Europa. Acesta a urcat vânzările de electrice ale mărcii cehe cu 75% pe parcursul unui an.


















