Pe 21 august 2008, in prezenta ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, a fost semnat contractul pentru Proiectarea si Executia Variantei de Ocolire Constanta la profil de autostrada, contract cofinantat de Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare si Guvernul Romaniei. Contractul a fost atribuit prin licitatie internationala cu precalificare, asocierii FCC Construccion SA/Astaldi SpA, criteriul de atribuire fiind pretul cel mai scazut al ofertei care indeplineste conditiile tehnice solicitate prin documentatia de atribuire.
Valoarea contractului este de 437,84 milioane de lei fara TVA. Durata contractului pentru executia lucrarilor este de 36 de luni, iar perioada de garantie este de 24 de luni. Proiectul include constructia a 22 km de autostrada, 34 de lucrari de arta (poduri, podete, pasaje), 5 noduri rutiere si un spatiu de servicii.
Varianta de ocolire Constanta la profil de autostrada ocoleste de la nord la sud municipiul Constanta, prin partea de vest. Traseul are ca punct de pornire nodul rutier ce asigura legatura cu DN 2A, in vecinatatea orasului Ovidiu si se dezvolta prin Campia Dobrogei de Sud catre DN 3 si DN 39, avand ca punct final Poarta 9 a Portului Constanta. Proiectul face parte din Coridorul Pan European IV si reprezinta trosonul final al autostrazii A2 care leaga Municipiul Bucuresti de Municipiul Constanta.