Desi nu a fost un succes comercial rasunator, gratie tehnologiei inglobate si calitatii, Phaeton se numara printre cele mai reusite limuzine din lume. Nava amiral de la Volkswagen primeste acum o serie de imbunatatiri pentru modelul 2009. Este vorba in primul rand de un nou sistem de infotainment, optimizat, cu touchscreen, DVD integrat, slot pentru card SD si cu o linie audio Dynaudio Temptation cu putere de pana la 1.000 w, oferita optional. Optionat este oferit si un TV tuner.
Sub capota, principalele noutati sunt noul V6 FSI si un V6 TDI, ambele surprinzator de economice pentru aceasta categorie. Propulsorul V6 FSI de 3.6 litri corespunde normelor Euro 5, ca de altfel toate motoarele de pe Phaeton, si dezvolta 280 CP la 6.250 rot/min si 360 Nm intre 2.500 si 5.000 rot/min. Inlocuieste vechiul V6 de 3.2 litri si 241 CP. In aceasta configurare, cu transmisie automata in 6 trepte, tractiune integrala 4Motion si suspensie controlata electronic (aceste doua din urma dotari fiind standard la toate versiunile), Phaeton accelereaza de la 0 la 100 km/ora in 8,6 secunde si atinge viteza maxima de 250 km/ora, limitata electronic. Consumul mediu este de doar 11,7 litri / 100 km. Phaeton mai dispune de alte doua motorizari pe benzina, un V8 si un W12, de 335, respectiv 450 CP. Retine atentia prin eficienta motorul V6 TDI common rail de 3.0 litri si 233 CP, cu un consum mediu de doar 9,0 litri / 100 km.
Optic, noutatile se pot remarca si la jante, cu noi modele de design, la culori si tapiterie. Cei de la Volkswagen Individual completeaza dotarile cu o lunga lista de optionale pentru personalizare – tapiterie din piele, sisteme multimedia high-end cu monitoare LCD pentru locurile din spate, jante din aliaj usor de 19 inch. Tot optional, Phaeton poate fi livrat si in varianta cu ampatament marit.