Printre primii loviti de criza, in Statele Unite, se numara dealerii auto. Cea mai mare piata auto din lume a inregistrat anul trecut o cadere cu 18%, la 13,2 mlioane de unitati vandute. Una dintre cauzele crizei este supraproductia, care peste ocean inseamna stocuri imense, ceea ce a dus la blocarea lichiditatilor – o greseala fatala pentru orice dealer si nu numai.
Prin urmare, 881 de dealeri auto din SUA s-au vazut nevoiti sa traga obloanele, anul trecut. Si cum previziunile pentru 2009 nu sunt deloc optimiste, totalul vanzarilor de anul acesta urmand sa scada la 10 milioane de unitati, se pare ca lunga lista a distribuitorilor intrati in faliment nu este nici pe departe inchisa.
Statisticile scot la iveala, daca mai era nevoie, gravele probleme cu care se confrunta industria de profil americana, incapabila sa se adapteze la conditiile pietei. Astfel, 81% dintre dealerii care au inchis afacerile anul trecut comercializau marci americane. De altfel, 75% dintre concesionarii americani vand marci autohtone, in timp ce, la vanzari, producatorii din SUA nu trec de 50% din total.