Incepand cu luna martie, Progamul Rabla 2009 este functional. Iata, in cele de mai jos, pentru cei interesati, o succinta descriere a procedurii de inscriere in editia din acest an a programului de reinnoire a parcului auto national.
Primul drum trebuie facut la unul din dealerii acceptati in Programul Rabla. Acolo, cei interesati isi aleg si configureaza noua masina si platesc avansul. In cazul unei achizitii cash, avansul este de 30% din valoarea masinii, iar in cazul uni credit, difera in functie de conditiile bancii. Trebuie stiut ca prima de casare de 3.800 lei nu se constituie in avans, in cazul achizitiei cash.
Cu nota de acceptare primita de la dealer, urmatorul drum trebuie facut la unul din centrele de reciclare acceptate in Programul Rabla 2009, pentru predarea vechii masini. Indiferent de marca, aceasta trebuie sa aiba o vechime de minimum 10 ani si sa fi fost inscrisa in circulatie in Romania pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2006, iar proprietarul sa fie persoana fizica. De la firma de reciclare se primeste un certificat de distrugere.
Urmatoarea etapa implica radierea vechii masini, atat din circulatie (deci un nou drum, de aceasta data la politie), cat si din evidentele fiscului (inca un drum, la Administratia Financiara).
In final se revine la dealer, pentru a plati diferenta de bani (scazand din total prima de casare) si a preda dosarul cu toate actele stranse pana in acest moment. Dealerul trimite dosarul clientului la Ministerul Mediului, spre aprobare. Cand se primeste OK-ul de la minister, dealerul livreaza noul automobil. De remarcat ca prima de casare nu este data clientului, ci este decontata de catre stat, direct dealerului.