Audi a inregistrat in 2008 cele mai bune rezultate din istoria marcii, atingandu-si ambele obiective: inregistrarea unui profit record si un million de vanzari la nivel mondial. Brandul de lux al celui mai important constructor european, Grupul Volkswagen, a vandut anul trecut 1.003.469 unitati, cu un profit de 3,177 miliarde de euro, la o cifra de afaceri de 34,2 miliarde! Profitul dupa impozitare a fost de 2,207 miliarde de euro, in crestere cu 30,4% fata de 2007.
Vanzarile Audi au crescut pe toate pietele straine, inregistrand recorduri in Europa si China. In schimb, pe piata din SUA, Audi a avut anul trecut o scadere de 6,1%, comparativ cu anul precedent. Oricum, per ansamblu, rezultatele din 2008 sunt cele mai bune din istoria Audi si, avand in vedere conditiile in care s-au obtinut, performanta este cu atat mai importanta.
Intr-o perioada deloc propice pe plan mondial, Audi spera sa-si continue parcursul pozitiv, chiar daca sefii de la Ingolstadt se asteapta ca profitul la finele acestui an sa fie mai mic decat cel din 2008. Esentiala in pastrarea profitului va fi asigurarea lichiditatilor, scop in care sunt prevazute reduceri de costuri, atat in productie, cat si in dezvoltare.
Audi vrea sa-si pastreze cota de piata in Europa si SUA, astfel incat scaderea vanzarilor din 2009 sa nu fie mai mare de 10%, in contextul unei scaderi a pietei mondiale previzionate pentru 2009 la 20%. Ramane de vazut daca planurile pe termen lung mai sunt de actualitate, avand in vedere ca, initial, Audi isi propusese sa ajunga la 1,5 milioane de unitati vandute anual, pana in 2015.
Apropo de proiectele de viitor, Audi are in plan, pentru anii ce vor urma, lansarea propulsiei electrice (in acest sens, noul Q5 hibrid ar urma sa apara anul viitor sau cel tarziu in 2011), reducerea greutatii prin folosirea aluminiului si a fibrei de carbon si perfectionarea motoarelor clasice. Dupa cele 17 noutati lansate anul trecut, lista va continua anul acesta cu A1, iar anul viitor cu Q3, doua modele foarte potrivite pentru perioada de criza.