Programata in perioada 13-15 martie, in imprejurimile Brasovului, prima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2009 (CNR) a aliniat la start 50 de echipaje. Vremea aspra si dificultatea probelor speciale au adus dupa prima zi cateva abandonuri notabile. Cele mai mari surprize le-a adus ce-a de-a cincea proba speciala, Rasnov – Poiana, unde pe coborare, echipajul Dan Gartofan – Adrian Berghea a ramas blocat in zapada, iar echipajul Jarkko Miettinen – Mikka Lukko a iesit de pe traseu, oprindu-se intr-un parapet.
In a doua zi de concurs, au luat startul 34 de echipaje ramase in competitie si inca doua echipaje in Super Rally, sistem ce permite echipajelor care au abandonat competitia in ziua 1, sa acumuleze puncte bonus pentru clasarea la final de campionat, in cazul castigarii probelor speciale ale celei de-a doua zi a raliului. Intre cele doua echipaje inscrise dupa abandon in regula Super Rally, s-a aflat si echipajul Dan Gartofan – Adrian Berghea, fara insa sa reuseasca sa acumuleze vreunul din punctele “bonus” puse in joc.
La finele celor doua zile de raliu, pe prima pozitie a clasamentului etapei s-a clasat Valentin Porcisteanu (foto), aflat la prima victorie din cariera sa. Locul secund a fost ocupat de echipajul maghiar Gergo Szabo – Zoltan Kohler, iar pe a treia treapta a podiumului a urcat echipajul Manu Mihalache – Janos Soos.
In clasamentul grupei A, cele 10 puncte ale primului clasat au fost castigate de echipajul Alexandru Mitroi – Sorin Colceriu, in timp ce la grupa H, a urcat pe prima treapta a podiumului Alin Marginean – Gabi Lazar. In clasamentul juniorilor, pe prima treapta a urcat debutantul Lucian Garbacea Jr. – Mihai Lazarescu, devansandu-l pe castigatorul primei pozitii in Cupa Dacia, Vlad Cosma – Florin Dorca.
Campionatul intern de raliuri a debutat sub semnul unei tensiuni sporite de comunicatul din 9.03.2009 al Automobil Clubului Roman, prin care s-a inchis posibilitatea de colaborare cu FRAS la numai trei zile dupa Conferinta Nationala din 06.03.2009 in cadrul careia au fost alese noile organe de conducere.
Comunicat Delcar Motorsport (extras): Echipajul Ernest Mulner-Eugen Pop a obtinut prima clasare pe podium. Dupa cele 8 probe speciale, echipajul brasovean a obtinut locul 2 la grupa A si locul 9 in clasamentul general. Modelul Skoda Fabia RS, cu motorizare diesel, a reusit sa-si faca simtita prezenta si sa se remarce din plin la raliul de la Brasov, obtinand la majoritatea probelor un loc de frunte in clasamentul general. „Raliul a inceput cu stangul pentru noi. La iesirea din parcul de service, bateria ne-a facut probleme si nu am reusit sa plecam la timp, fapt care ne-a adus o penalizare de 20 secunde. Am luat apoi startul in forta, iar dupa prima proba am reusit sa ocupam locul 3 la general. Fara penalizarea din parcul de service, eram pe locul 1” , a declarat pilotul Ernest Mulner.