Legatura dintre modelul din imagine, denumit Gemballa Tornado 750 GTS, si binecunocutul Porsche Cayenne Turbo este mult mai mica decat pare la prima vedere. Intr-adevar, caroseria este derivata din cea a celebrului SUV Porsche, model din care, ce-i drept, "se trage" Tornado 750 GTS, insa tehnicienii de la Gemballa au mers mult mai departe, in incercarea de a realiza un model supersport fara compromisuri. Cu o experienta de 25 de ani, firma germana Gemballa Automobiltechnik este una dintre cele mai bine cotate, la nivel mondial, in materie de imbunatatire a performantelor, la modelele Porsche de serie.
Tornado 750 GTS este o noua creatie ce poarta inconfundabila semnatura a lui Uwe Gemballa: caroserie mai agresiva, greutate redusa (cu 250 kg) si motor dopat: 750 CP. Gemballa Tornado GTS va fi realizat intr-o serie limitata de doar 50 de exemplare, la un pret de plecare pe masura: 400.000 de euro!
La caroserie s-au folosit materialele compozite, iar fluxul de aer a fost optimizat, pentru o aerodinamica ameliorata, dar si pentru racirea motorului. In timp ce partea frontala este dominata de prizele suplimentare de aer, spatele retine atentia printr-un difuzor si cele patru tevi de evacuare.
Interventiile asupra motorului V8, a carui cilindree a fost marita pana la 5,0 litri, au ca rezultat o putere de 750 CP la 6.400 rot/min si un cuplu maxim de 1.050 Nm la 3.200 rot/min. Cu acest propulsor si cu tractiune integrala, Tornado 750 GTS accelereaza de la 0 la 100 km/ora in 4,3 secunde si atinge o viteza de varf de peste 300 km/ora. Suspensia este reglabila, jantele pe 22 inch sunt din aliaj ultrausor, iar discurile de frana au fost supradimensionate – toate acestea, pentru a face fata imensei puteri de sub capota.
Interiorul este, ca de obicei la modelele Gemballa, dominat de lux si sportivitate: patru scaune sport individuale, piele de calitate superioara in combinatie cu aluminiu sau fibra de carbon, display care afiseaza parametrii de performanta, sistem performant de entertainment.