Compania JD Power a dat publicitatii o noua editie a studiului sau anual privind indicele de satisfactie a clientilor, pe cea mai importanta piata auto europeana, Germania. Supriza din acest an este clasarea pe primul loc a marcii Daihatsu, o premiera pentru acest studiu, initiat in 2002. Marca japoneza, care a acumulat 843 de puncte pe o scala pana la 1.000, este urmata de Alfa Romeo si Mercedes-Benz (fiecare cu cate 835 puncte). Top 10 este completat, in urmatoarea ordine, de BMW, Audi, Toyota, Mazda, MINI, Skoda si Honda. La polu opus, dezamagirile clientilor germani sunt Ford, Opel, Kia, Peugeot, FIAT, Chevrolet si Smart.
Pe clase, modelele cele mai bine clasate au fost Toyota Aygo (mini), Daihatsu Sirion (mica), Toyota Corolla (compacta), Renault Laguna (medie), Mercedes Clasa E (medie-superioara), Mercedes CLK (sport), Skoda Roomster (MPV) si Nissan Qashqai (SUV).
Remarcabila este clasarea marcii Dacia pe locul 12, cu 810 puncte, imediat sub media industriei, care este de 814 puncte. Dacia se afla in fata unor marci cu pretentii, precum SEAT, Renault sau Citroen, si la egalitate de puncte cu Volkswagen.
In alta ordine de idei, JD Power a publicat rezultatele studiului "Calitate Initiala", realizat in SUA. Acesta este un barometru foarte important privind tendinta actuala in materie de calitate si fiabilitate pentru automobilele noi, vandute pe una dintre cele mai mari piete din lume. Un astfel de studiu, care radiografiaza opinia clientului, la 90 de zile de la achizitia unui automobil nou, nu este disponibil, din pacate, si in Europa. Rezultatele pe 2009 claseaza Lexus pe primul loc (cu o medie de 84 de probleme semnalate la 100 de clienti chestionati). Pe locul second s-a clasat o marca europeana, Porsche (90 din 100), iar pe 3 a urcat Cadillac (91 din 100), care anul trecut se afla abia pe locul 10. La acest studiu au participat 80.900 de proprietari de automobile.