Cea mai noua interpretare Ferrari a unei arhitecturi clasice pentru aceasta marca, berlinetta cu 2 locuri, propulsata de un V8 amplasat central spate, a fost dezvaluita oficial astazi, premiera mondiala urmand sa aiba loc in septembrie, la Salonul de la Frankfurt. Ferrari a difuzat acum, surprinzator, aceste prime imagini si informatii oficiale referitoare la acest model, care inlocuieste vechiul F430, avand in vedere ca nu a derulat niciun fel de campanie de anuntare, toata lumea asteptandu-se ca surpriza sa fie dezvaluita abia peste mai bine de o luna.
Desenat de Pininfarina, F458 lasa in urma aspectul oarecum greoi al predecesorului sau si adopta liniile curbe si mult mai agresive de la modelul Enzo. Preia, de asemenea, ceva din sarmul lui Ferrari California, cu care se aseamana destul de bine la partea din spate (grupurile optice) si adopta moda semnaturii luminoase, conferita de folosirea lampilor cu tehnologie LED. Inca de la debutul proiectului, multiplul campion mondial de Formula 1 Michael Schumacher a fost implicat in dezvoltarea modelului.
Inima acestei bijuterii tehnice, motorul V8 cu injectie directa, ramas atmosferic, are o putere impresionanta, de 570 CP, ceea ce reprezinta un record de randament: 127 CP pe litrul de cilindree! In conditiile in care greutatea a scazut cu 70 kg fata de F430 (pana la 1.380 kg), performantele promit sa fie fantastice, raportul greutate-putere fiind de doar 2,24 kg pentru fiecare cal putere.
Prin aparitiile modelelor concurente Lamborghini Gallardo LP 560-4 si Audi R8 5.2 de 525 CP, Ferrari a intrat intr-un con de umbra in acest segment. Acum, insa, revine in forta, parca pentru a pune lucrurile la punct si a-si reconfirma statutul de principal actor, daca cumva existau dubii in aceasta privinta. Sufixul Italia accentueaza patriotismul celor de la Ferrari, un adevarat simbol al peninsularilor, care a depasit cu mult granita domeniului auto.
Acest F458 este total alta masina, comparativ cu F430. Foloseste mult magneziu, fibra de carbon, aluminiu si aliaje complexe, are un motor complet nou, o noua caroserie si tehnologie de ultima generatie la suspensii. Mai mult, in decembrie, cu ocazia Salonului de la Los Angeles, este asteptata si o versiune cu propulsie hibrida.
Ferrari 458 Italia – scurta fisa tehnica
Dimensiuni
Lungime: 4.527 mm
Latime: 1.937 mm
Inaltime: 1.213 mm
Ampatament: 2650 mm
Greutate (fara plinuri): 1.380 kg
Raport greutate/putere: 2,42 kg/CP
Distribuirea greutatii fata/spate: 42%/58%
Motor
Tip V8 la 90 de grade
Clindree: 4.499 cmc
Putere maxima: 570 CP (425 kW) la 9.000 rot/min
Cuplu maxim: 540 Nm (398 lbs/ft) la 6.000 rot/min
Putere specifica: 127 CP/litru
Raport de compresie: 12.5:1
Roti
Fata: 235/35 ZR20 8.5
Spate: 295/35 ZR20 10.5
Performante
Viteza maxima: peste 325 km/ora
Acceleratie 0-100 km/ora: sub 3,4 secunde
Consum mediu: 13,7 litri/100 km
Emisii: 320 g CO2/km
Transmisie
F1 cu 7 trepte si dublu ambreaj, tractiune spate
Sisteme electronice
E-Diff3, F1-Trac, high-performance ABS