Acesta este primul automobil Nissan cu propulsie 100% electrica, programat sa ajunga pe piata anul viitor, in Japonia si SUA, iar in Europa in 2011. Prezentarea noului Nissan Leaf (frunza, in traducere) a avut loc in weekend, masina fiind dezvelita oficial chiar de catre presedintele Aliantei Renault – Nissan, Carlos Ghosn.
Prin prezentarea acestui model, Nissan pare sa “arda” etapa intermediara, a hibrizilor, trecand direct de la propulsia clasica la cea electrica. Cei de la Nissan au anuntat ca alimentarea cu energie electrica va avea costurile sub cele ale unei alimentari echivalente cu benzina. De asemenea, conform Nissan, masina va avea un pret accesibil, desi acesta inca nu a fost dezvaluit. Bateriile care vor asigura alimentarea cu energie electrica vor putea fi achizitionate din reteaua de dealeri Nissan si se vor vinde separat de masina.
Nissan Leaf este un model compact, cu 5 locuri, care poate atinge o viteza maxima de 140 km/ora si are o autonomie de 160 km. Dispune de o baterie compacta litiu-ion, situata sub planseu, care genereaza o putere de 90 kw, transmisa la un motor electric de 80 kw si 280 Nm. Aceleasi cifre se regasesc si in proiectul celor de la Renault, la modelul Kangoo Be Bop ZEV. Bateria se reincarca la decelerari si franari. Timpul unei incarcari la 80% din capacitate este de 30 de minute, iar o incarcare completa, la domiciliu (la priza de 200 V), dureaza circa 8 ore.
Automobilul electric este, la ora actuala, marele pariu facut de cei de la Renault si Nissan, care spera sa aiba, in viitorul apropiat, un avans considerabil in fata concurentei, in acest domeniu. Nissan Leaf are sansa sa primeasca recunoasterea internationala ca fiind primul automobil de serie din lume cu propulsie 100% electrica, la fel ca in cazul modelului Prius de la Toyota, unanim acceptat ca fiind primul hibrid de serie din lume.
Nissan a pregatit pentru acest model un sistem inteligent si interactiv de gestionare a traseului parcurs si a alimentarilor. Sistemul da informatii asupra “razei de actiune” a automobilului, in functie de gradul de incarcare a bateriei si de punctele de realimentare disponibile pe traseu. Proprietarul poate controla incarcarea de la distanta, prin internet sau prin intermediul unui telefon mobil. Pentru a asigura infrastructura, Renault si Nissan au demarat un amplu program de dezvoltare a retelei de incarcare, in mai multe tari.
Leaf se va fabrica in Japonia, la Oppama. La randul sau, Renault ia in calcul posibilitatea fabricarii unui model electric la Flins, acolo unde intentioneaza sa construiasca si o uzina pentru baterii.