LANSARE: Yeti, primul SUV de la Skoda a ajuns in Romania
15.10.2009
        
Distribuie acest articol!   

Au trecut aproape cinci ani de la prezentarea conceptului Yeti, la Salonul de la Geneva. Intre timp, segmentul european al SUV-urilor compacte s-a aglomerat cosiderabil. Skoda lanseaza si in Romania primul sau SUV, la un pret de intrare de 15.446 euro cu TVA, pentru motorizarea de 1,2 litri pe benzina. Insa, la acest pret, lipseste esenta oricarui SUV, tractiunea integrala. La polul opus, adica in variata superioara de echipare, cu un motor TDI de 170 CP si tractiune 4×4, pretul trece de 26.000 de euro. A treia motorizare este de 1,8 litri pe benzina, de 160 CP. In traditia casei, tractiunea integrala este de tip Haldex, de generatia a patra.

Skoda ne-a obisnuit pana acum cu dimensiuni peste medie, indiferent de clasa, si cu portbagaje mai mult decat generoase. La Yeti, surpriza cea mai mare este tocmai la acest capitol: 405-510 litri (in functie de pozitia spatarelor la locurile din spate). Spre comparatie, mezina Fabia, in versiunea combi, are 480 litri. De altfel, volumul limitat a portbagajului este tradat de lungimea redusa a masinii: doar 4,22 m lungime. Astfel, Yeti este unul dintre cele mai scurte modele din clasa lui. In schimb, confortul interior si calitatea finisajelor sunt in nota obisnuita de la Skoda, cu mult peste mare parte din concurenta. Fara a avea un design spectaculos, Yeti are un aspect simpatic si, ca orice model Skoda, se va "tine bine" si peste cativa ani, atunci cand cine stie incotro se vor indrepta tendintele in materie de design.

Yeti are o misiune dificila, pentru ca ajunge relativ tarziu pe un segment cu suficienti concurenti, intr-un moment de deriva pe piata. Vanzarile Skoda in Romania, pe primele 8 luni din 2009, au pierdut nu mai putin de 67%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut! De parca n-ar fi de ajuns, cel mai puternic adversar al lui Yeti pare sa fie chiar "varul" Tiguan, de la Volkswagen, cu care, de altfel, imparte platforma mecanica. Cum diferentele de pret dintre cele doua modele nu sunt considerabile, Yeti va trebui sa convinga prin ceva.

Distribuie acest articol!