De tehnologia de la Volkswagen beneficiaza, fireste, si marcile satelit din grup, SEAT si Skoda. Diferentele se fac, in principal, la nivelul de echipare si la tipul tehnologiei folosite. Doua exemple concludente: actuala generatie Skoda Octavia foloseste platforma Golf V, in timp ce Volkswagen a lansat deja generatia a VI-a pentru acest model, iar noua limuzina Exeo de la SEAT este, de fapt, precedenta generatie Audi A4 si a fost lansata abia dupa ce Audi a inceput comercializarea noului A4.
O situatie similara va fi si in cazul versiunii electrice a viitoarei citadine de la Volkswagen, e-Up! Acest model lung de 3,19 metri, care poate lua la bord trei adulti si un copil, va fi propulsat de un motor electric de 60 kW, cu o autonomie de circa 130 km. Volkswagen e-Up! isi va face aparitia pe piata in 2013. Abia dupa doi ani, acelasi model va fi comercializat si de catre Skoda. Pana in 2015, constructorul ceh se vede, asadar, nevoit sa-si concentreze eforturile pe diverse tehnlologii de reducere a consumului si emisiilor poluante, sub genericul Greenline. Primul model din aceasta “gama ecologica” este Superb Greenline, care si-a facut debutul la inceputul acestui an.