Un nou propulsor, cel de 1.2 litri TSI (105 CP), este pergatit sa urmeze succesul predecesorilor sai, fiind disponibil pentru modelele Polo, Golf si Golf Plus. Volkswagen a scris un nou capitol in istoria motoarelor pe benzina, atunci cand a introdus familia de motoare TSI, motoare care au creat valva in jurul lor, in ultimii ani. Volkswagen a prezentat urmatorul membru al familiei, propulsorul 1.2 TSI, in cadrul simpozionului dedicat motoarelor, de la Viena, din acest an. Cu noul motor, Volkswagen continua aceasta micsorare inteligenta de cilindree si transfera noua si mult-asteptata tehnologie TSI in inlocuitori din ce in ce mai mici.
Pentru ca acest motor sa convinga in termeni de performanta, cuplul motor multumeste in ciuda dimensiunilor mici, iar propulsorul cu injectie directa pe benzina este echipat cu un turbocompresor. Asadar, cuplul motor maxim de 175 Nm este deja atins la 1.500 rot/min. Continua dezvoltare a tehnologiei motoarelor apartinand familiei de propulsoare mici dar puternice foloseste in mod consistent optimizarea frecarii si constructia usoara. Motorul nu este doar bazat pe un carter de aluminiu; in plus, injectia directa complet acordata ofera o dezvoltare lina a puterii, un consum mic si emisii reduse. Aceste caracteristici au fost deja premiate pe fratele mai mare din familie, propulsorul TSI de 1.4 litri, care a castigat titlul de Motorul Anului trei ani la rand, incepand cu anul 2006.
Noul propulsor este folosit si la celelalte marci ale Grupului Volkswagen. Astfel, el constituie intrarea in gama la noul SUV compact Skoda Yeti si se va regasi si sub capota viitoarei mezine de la Audi, A1