Audi a dezvaluit noua generatie a navei amiral A8, "cel mai sportiv sedan din clasa de lux", cum il numeste constructorul, in comunicatul de presa. Caroseria din aluminiu ASF (Audi Space Frame), motoarele puternice si eficiente, interiorul rafinat, dotarile de lux, noul sistem de control MMI, materialele si finisajele de calitate si sistemele inovatoare de asistenta – iata principalele atuuri ale noii generatii.
La prima vedere, noul A8 nu este un model deloc surprinzator, aspectul exterior fiind apropiat, din punct de vedere stilistic, de A4. Este poate chiar dificil de diferentiat cele doua modele, mai ales ca in fotografii nu sunt perceptibile dimensiunile noului A8. Insa, cu cei 5,13 m lungime, A8 este mai mare decat predecesorul sau si chiar decat concurentii directi, Mercedes Clasa S si BMW Seria 7.
Audi A8 este disponibil pentru inceput cu doua motoare V8, carora li se va adauga un diesel V6. Motorizarile V8 sunt de 4,2 litri si 372 CP pe benzina, respectiv de 4,2 litri si 350 CP diesel. Al treilea motor va fi un diesel V6 de 3,0 litri si 250 CP sau 204 CP. Motoarele V8 sunt mai economice in medie cu 22%, comparativ cu predecesoarele.
Noul A8 inaugureaza si o noua transmisie Tiptronic cu 8 rapoarte, iar toate versiunile vor avea in dotarea standard tractiunea quattro, cu transmitere preponderenta pe puntea spate (repartitie standard 40/60).
Interiorul, finisat exemplar, este dotat cu tehnologie de inalta calitate, incepand cu sistemul audio Bang & Olufsen de 1400 W si noul sistem MMI cu comanda tactila pentru GPS si incheind cu sistemul activ de securitate Pre Sense sau sistemul de viziune pe timp de noapte.
Aceasta este a treia generatie Audi A8, dupa cele lansate in 1994 si 2002. Aparitia pe piata europeana este programata pentru primavara anului viitor.