Unul dintre cei mai elocventi indicatori, in privinta gradului de multumire a clientilor, il constituie masura in care acestia opteaza pentru aceeasi marca, la achizitia urmatorului automobil nou. De sapte ani, compania J.D. Power realizeaza anual, in SUA, un studiu avand ca subiect “retentia” clientilor. Concluziile studiului se regasesc intr-un top al brandurilor cu cei mai fideli clienti. Editia din acest an a studiului plaseaza pe primul loc marca premium germana Mercedes-Benz.
Conform acestui studiu, valoarea de revanzare si calitatea sunt principalele criterii care determina automobilistii americani sa ramana fideli anumitor marci, atunci cand s-a pus problema cumpararii unui nou automobil. Valoarea de revanzare a inregistrat chiar o crestere cu 12%, ca importanta, in 2009, comparativ cu 2008. Se pare ca noile conditii de pe piata au determinat modificari importante, in optiunile cumparatorilor. Anul trecut, cele mai importante criterii erau siguranta, consumul redus si ofertele promotionale.
Urmatoarele 4 locuri din top sunt ocupate de constructori japonezi, in frunte cu Toyota. Primul clasat dintre americani este Ford, pe pozitia a sasea. Doar 10 marci s-au clasat peste medie. Marcile care au inregistrat cea mai mare crestere in top, anul acesta, sunt MINI si Porsche, fiecare adaugandu-si cate 14 puncte procentuale.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 128.939 cumparatori de automobile noi, in perioadele februarie – mai si august – octombrie 2009, in SUA.