Cu acest monopost, Felipe Massa si nou venitul Fernando Alonso au misiunea sa readuca Scuderia Ferrari in vaful Formulei 1, prin cucerirea titlului suprem, la finele sezonului 2010. Noul monopost Ferrari F10 este o evolutie a modelului F60, folosit anul trecut, cu un ampatament marit din cauza rezervoarelor mai voluminoase (realimentarea in timpul cursei nu va mai fi permisa in 2010).
Partea frontala curbata si mai lunga este de inspiratie Red Bull, iar linia generala a caroseriei pare mai fina si mai elaborata. Eleronul fata este, poate, cel mai bun exemplu in aceasta privinta. Si apropo de eleroane, cel posterior pare a fi impozant, desi in realitate este foarte ingust!
Vopsit in rosul traditional Ferrari si albul preluat de la sponsorul Santander, F10 isi va face debutul pe pista, la teste, incepand de saptamana viitoare. In timp ce Alonso face cunostinta cu un Ferrari, din postura celui de la volan, Massa trebuie sa revina la cel mai inalt nivel, dupa un sezon 2009 ratat din cauza unui accident serios.
Motorul V8 (tip 056) la 90 de grade, de 2.398 cmc, este cuplat la o transmisie automatica secventiala (quick shift) cu 7 rapoarte. Discurile din fibra de carbon sunt furnizate de Brembo, iar jantele pe 13 inch sunt produse de BBS. Greutatea totala (cu pilot, lubrifianti si lichide de racire) este de 620 kg.