Peugeot a prezentat, la Beijing, noul 408. Daca va asteptati, conform uzantelor constructorului francez in privinta numelor alese pentru modelele sale, ca acesta sa fie inlocuitorul actualului 407, trebuie sa stiti ca va inselati! In realitate, noul 408 este un 308 transformat in sedan, destinat pietei din China. Altfel spus, 408 este inlocuitorul lui 307 Sedan. Nu se numara printre cele mai frumoase modele in 3 volume din cate a realizat Peugeot, insa integrarea portbagajului in silueta lui 308 este, pana la urma, reusita.
Cu un ampatament marit, pe gustul clientelei din China, un portbagaj de 480 litri si o lungime de 4,68 metri, 408 se incadreaza intr-un segment de piata care reprezinta 45% din totalul vanzarilor in aceasta tara. Este disponibil in doua versiuni de motorizare pe benzina: vechiul motor de 1,6 litri si 110 CP sau cel de 2,0 litri si 147 CP, cuplate cu transmisie manuala in 5 trepte sau automata cu 4 rapoarte.
Sedanul familial Peugeot 408 se va produce la Wuhan, provincia Hubei, in parteneriat cu producatorul local DongFeng. Din primavara va fi disponibil si pe alte piete emergente, in America de Sud si Europa de Est.
Ca un post scriptum la aceasta prezentare, daca va intrebati cand va fi prezentat, totusi, inlocuitorul lui 407, aflati ca acesta isi va face aparitia la toamna, in cadrul Salonului de la Paris. Va fi construit pe platforma de la Citroen C5 si isi va face debutul pe piata in 2011. Se va numi Peugeot 508 si, prin aceasta denumire, constructorul francez va incerca sa acopere golul lasat prin retragerea (fara inlocuitor) a lui 607. Iata, deci, si motivul pentru care sedanul lansat zilele acestea, in China, a fost denumit 408. Peugeot isi "reaseaza" modelele de la mijlocul gamei in sus.