Indraznetul concept Qazana, prezentat anul trecut, a evoluat si, iata, s-a transformat in model de serie, pe numele sau Nissan Juke. Este un SUV compact, care se incadreaza intre Qashqai si Murano. Daca vreti, este o interpretare urbana, ceva mai inventiva, a lui Qashqai. Sau, poate, un Nissan Micra transformat in crossover. Oricum, are un stil aparte, in care partea frontala, ce evoca robustetea unui off-roader, contrasteaza cu spatele care preia ceva din eleganta unui coupe.
Cu 4,13 metri lungime, este mai scurt cu 19 cm decat Qashqai, iar diferenta se vede la portbagaj, al carui volum este de doar 251 litri. Interiorul este si el inventiv si simpatic, bine lucrat. Ca sa va convingeti ca nu exageram cand folosim cuvantul simpatic, observati forma consolei pe care este montat schimbatorul de viteze, inspirata de la rezervoarele moto (in galeria foto de mai jos).
Juke inaugureaza un nou motor turbo de 1,6 litri pe benzina, cu o putere surprinzatoare pentru un SUV atat de mic: 190 CP. Acesta este cuplat la noua cutie de viteze CVT si transmisia integrala All Mode. De asemenea, este disponibila si o cutie manuala cu 6 rapoarte si tractiunea pe o singura punte. Clientii mai pot opta pentru motorul de 1,6 litri pe benzina de 117 CP (disponibil doar cu tractiune pe rotile fata, dar cu transmisie manuala sau CVT) sau cel diesel 1.5 dCi de 110 CP.
Juke este dezvoltat pe platforma B a Aliantei Renault Nissan si este definit de constructorul japonez drept un model "partial SUV, partial sport". Va debuta oficial la Geneva si va ajunge in showroom-uri abia la toamna.