Infiniti, cea mai noua marca auto de lux din lume, se confrunta pentru prima oara cu ierarhia traditionala europeana a limuzinelor premium, prin prezentarea in premiera, la Salonul de la Geneva, a gamei M, o alternativa puternica, cu detalii fine si design captivant, la modelele traditionale de pe piata vehiculelor sedan performante.
Cu motor pe benzina, diesel sau, in curand, hibrid, acest ultim exemplu de „performanta inspirata” duce la un nou nivel angajamentul ferm al marcii fata de aspectul incitant si capacitatea de a conduce, oferind totodata o tehnologie care nu poate fi intalnita pe modelele concurente. Printre noile functii se numara controlul activ al zgomotului, un sistem de evitare a coliziunilor laterale oferit in premiera mondiala si sistemul de climatizare ultramodern Forest Air. Exista chiar si o pedala de acceleratie inteligenta, cu ajutorul careia soferul poate economisi carburant. Acestea se alatura unei serii intregi de binecunoscute inovatii Infiniti prezente in gama M, si se regasesc pe primul model M disponibil in Europa.
Fiind o masina cu totul noua, modelul M de generatia a treia a fost conceput si construit de la bun inceput pentru a se putea ridica la standardele europene in ceea ce priveste tinuta de drum si manevrabilitatea si pentru a putea concura cu motoarele performante din Europa. Printre acestea se numara un motor V6 diesel de 3.0 litri pentru modelul M30d, care se mandreste cu un rafinament exceptional si un cuplu de 550 Nm, pentru a concura cu cele mai bune modele din clasa sa. De asemenea, gama M va fi disponibila si cu un inovator motor hibrid incepand cu anul 2011.
Proportiile specifice unui sedan sport clasic, care se potrivesc atat de bine cu aceasta masina cu motor pozitionat in fata si tractiune spate, sunt exploatate la maximum de caroseria de o eleganta atletica. Inspirandu-se din remarcabilul concept coupe sport Essence, care a fost lansat la Salonul de la Geneva in urma cu un an, designul gamei M combina vitalitatea cu prezenta; asemenea tuturor modelelor Infiniti, are un design care cu siguranta va provoca un raspuns emotional.
Masinile din noua gama M se numara printre cele mai spatioase masini cu cinci locuri din clasa lor, avand probabil si cel mai atragator interior, datorita unui standard nou si mai inalt in ceea ce priveste designul si finisarile interioare. Printre optiunile de piele se numara si o piele semi-anilina senzuala. Aceasta este acoperita cu noi ornamente din lemn White Ash, cu finisaje de culoare argintie. Utilizata pentru prima data intr-un automobil, textura de lemn veritabil obtinuta in interiorul gamei M seamana mai mult cu cea a unui mobilier de lux sau a unui instrument muzical de calitate premium decat cu ceea ce s-ar astepta cineva sa gaseasca in interiorul unei masini.
Modelul M37, expus la Salonul Auto de la Geneva din 2010, este o versiune S. Dintre toate variantele, acesta pune cel mai mare accent pe nevoile soferului si este echipat cu binecunoscuta tehnologie de manevrabilitate Infiniti, bazata pe atat de apreciatul sistem de directie activa pe patru roti (4WAS). Toate modelele din gama M au la baza platforma FM (pozitie centrala fata), care pozitioneaza motorul cat mai jos posibil si cat mai in spate pe sasiu. Astfel, toate versiunile Infiniti M poseda un echilibru natural cand abordeaza sosele intortocheate.
Toate modelele Infiniti M destinate pietei europene sunt propulsate de motoare V6, de 320 CP in cazul versiunii de 3,7 litri pe benzina, si de 238 CP in cazul noului motor diesel de 3.0 litri, cu piezo-injectie. Modelul M30d a fost conceput special pentru pietele europene. Este primul motor diesel de la Infiniti si pune accentul in mod clar pe performanta sport si pe rafinamentul masinilor de lux. Puterea sa concureaza cu motoarele diesel cu un singur turbocompresor care echipeaza modele concurente de la Audi, BMW si Mercedes, insa cuplul sau de 550 Nm este cel mai mare din clasa sa.
Modelul M37 este propulsat de carismaticul motor V6 de 3,7 litri de la Infiniti, eficienta fiind garantata de chiulasele cu sistem de distributie variabila (VVEL – Variable Valve Event and Lift). La puterea extraordinara de 320 CP se adauga un cuplu remarcabil, de 360 Nm. Atat modelele pe benzina, cat si cele diesel din gama M au in dotarea standard transmisia automata cu 7 trepte si cu sistemul Adaptive Shift Control de la Infiniti, iar versiunea S include padele pentru schimbarea manuala a vitezelor, amplasate in spatele volanului, pentru momentele in care impulsul sportiv preia controlul.
Lansarea gamei M la Geneva vine pe fondul unei recunoasteri din ce in ce mai mari la nivel european a marcii Infiniti pentru faptul ca masinile sale ofera satisfactii soferului si redefinesc serviciul clienti de-a lungul intregului proces de cumparare si de posesie a masinii. Noua gama M reprezinta primul model M disponibil pe toate cele 34 de piete pe care marca Infiniti este prezenta, inclusiv Europa Occidentala, unde livrarile vor incepe in septembrie.