Dupa doua concepte si o intensa campanie de teasing, Audi A1 este, in sfarsit, dezvaluit oficial. Mult trambitatul concurent a lui MINI Cooper este inspirat din Metroproject Quattro Concept, din 2007, si A1 Sportback Concept, din 2008, cu care se aseamana foarte mult. Faruri cu xenon si lumini LED, interior cu numeroase posibilitati de personalizare, sistem MMI cu ecran de 6,5 inch, linie audio Bose cu 10 difuzoare, de 465 W, hard-drive de 20 Gb si conectivitate Bluetooth – iata cateva dintre dotarile premium ale noii mezine din gama Audi.
Noua citadina premium se va asambla la Bruxelles. Platforma tehnica folosita este cea a Grupului Volkswagen pentru modele mici (VW Polo, Skoda Fabia), sasiul fiind revizuit pentru a oferi o mai mare placere la condus. Masoara 3,95 metri in lungime, se remarca prin calitate si sportivitate si va miza mult pe cartea personalizarii. Portbagajul de 267 litri este rezonabil pentru un supermini si poate ajunge, prin rabatarea scaunelor, pana la 920 litri.
Toate motorizarile sunt turbo cu injectie directa si tehnologie start-stop. Au puteri intre 86 si 122 CP – doua diesel TDI si tot atatea pe benzina TFSI. De remarcat motorul 1.6 TDI de 90 CP, cu emisii de CO2 de doar 99 g/km, dar si greutatea totala de 1.045 kg, care claseaza A1 pe primul loc in topul celor mai usoare modele premium de pe piata.
Premiera mondiala va avea loc in martie, la Salonul de la Geneva. Vanzarile vor demara in cursul acestui an, la un pret de pornire de circa 16.000 de euro. Noul model entry-level de la Audi va fi disponibil in doua variante de echipare, Attraction si Ambition, completate de traditionala S Line. Pentru inceput, caroseria va avea doar versiune hatchback, cu 3 usi, insa ulterior va exista si un Sportback cu 5 usi.