Cele mai noi evolutii in materie de design si motorizari de la Ford se regasesc la acest concept, expus la Salonul de la Beijing. De marimea unui Ka, Ford Start dispune de un motor pe benzina Ecoboost in 3 cilindri, de un litru, supraalimentat prin turbo, care emite sub 100 grame de CO2 per km, fara a dispune de sistem Stop&Start. Emisiile sunt comparabile cu cele ale motoarelor diesel sau hibrid. Interesant este si faptul ca motorul ofera performante echivalente cu cele ale unui motor aspirat de 1,6 litri, in 4 cilindri (105-110 CP). Noul propulsor urmeaza sa intre in dotarea modelelor Ford de mici dimensiuni, in viitorul foarte apropiat.
Performantele sunt obtinute gratie unei importante operatiuni de reducere a greutatii. Structura caroseriei dispune de o celula de securitate din aluminiu si otel, iar panourile exterioare sunt realizate din materiale compozite deformabile si reciclabile.
Chiar daca Ford sustine ca este doar un studiu de design, Start anticipeaza solutii pentru viitoarele modele urbane, destinate traficului aglomerat din marile orase. A fost desenat de echipa de design avansat Ford din California, coordonata de Thomas Freeman. In fine, la bord se regasesc toate posilibitatile moderne de conectivitate, concentrate in sistemul MyFord Mobile.