Renault a dezvaluit versiunile definitive, de serie, ale celor doua modele care vor deschide gama de vehicule cu propulsie electrica a constructorului francez. Fluence ZE si Kangoo Express ZE vor fi disponibile pe piata in mai 2011 si, cu ocazia prezentarii oficiale de zilele trecute, Renault a deschis si lista de rezervari, pentru clientii interesati.
Pentru moment, nu se cunosc preturile acestor modele, iar rezervarea asigura doar prioritate la comenzile ferme din momentul lansarii automobilelor pe piata. Renault da asigurari ca preturile vor fi apropiate de cele ale modelelor cu propulsie diesel, iar costurile de exploatare vor fi si ele comparabile cu cele ale modelelor cu motor clasic, termic. De remarcat ca in costul de utilizare va intra un abonament lunar de circa 100 de euro, pentru baterii.
Cele mai mari volume de vanzari pentru Fluence ZE sunt asteptate in Israel si Danemarca, dar si in alte tari europene, unde infrastructura pentru reincarcarea bateriilor va fi relativ bine dezvoltata. Versiunea electrica de la Fluence este mai lunga cu 13 cm, modificare necesara pentru ca bateriile, amplasate in partea din spate, sa nu afecteze volumul portbagajului. Pentru a face fata cat mai bine noii repartitii de mase, suspensia a fost revizuita. Cele doua prize de realimentare (rapida la 400V sau de uz casnic) sunt amplasate pe una din aripile fata. Autonomia este de 160 km, cu viteza maxima limitata la 135 km/ora. Renault Fuence ZE se va asambla in Turcia, acolo unde se produc si actualele versiuni acel acestui model.
In cazul utilitarei Kangoo Express ZE, volumul destinat marfurilor a ramas nemodificat (3-3,5 mc pentru o incarcatura utila de 650 kg), iar bateriile sunt amplasate sub planseu. Se poate reincarca doar la o priza electrica de uz casnic si ofera o autonomie de 160 km, cu viteza maxima de 130 km/ora. Asamblarea versiunii electrice de la Kangoo se va realiza in Franta.