Acum, cand misteriorul SUV de la Dacia a fost dezvaluit oficial, tot mai multi se intreaba: ce urmeaza? Ei bine, urmatoarea noutate in gama Dacia va fi, foarte probabil, un MPV (Multi Purpose Vehicule) compact. Acesta ar urma sa concureze pe un segment destul de aglomerat – Volkswagen Touran, Opel Zafira sau Renault Scenic sunt doar cateva dintre vedele europene, in categoria monovolumelor. O categorie de nisa, totusi, cu cifre ale vanzarilor inferioare celor din segmentul SUV. Dacia va avea si de aceasta data un atu decisiv: pretul "scandalos de mic".
Deocamdata nu se stie nimic oficial referitor la urmatorul model nou din gama Dacia, insa presa de specialitate dezbate deja acest subiect, avansand chiar un termen de lansare optimist: pana la finele anului viitor. Noul van compact ar urma sa fie dezvoltat pe platforma modificata de la Logan MCV si va avea un concept flexibil la interior, cu 5 sau 7 locuri. Pretul ar putea fi de circa 10.000 de euro, adica jumatate din cel al unui VW Touran!
La ora actuala este greu de presupus cum va arata MPV-ul de la Dacia, insa unele reviste auto au publicat deja imagini create pe calculator, asa cum este cazul fotografiei de mai sus, care a aparut in editia electronica a revistei germane Auto Bild. Motorizarile vor fi, evident, de provenienta Renault. Presa franceza avanseaza variantele pe benzina de 90 si 110 CP si diesel de 84 CP.
Va fi interesant de vazut si care vor fi capacitatile de productie in care se va asambla noul monovolum Dacia, avand in vedere ca, de cand Duster a intrat in productie, fabrica de la Mioveni pare sa fi ajuns la capacitatea maxima.
Pe de alta parte, nu trebuie uitat ce au declarat recent oficialii Renault, si anume ca marca Dacia a ajuns intr-o noua etapa a evolutiei sale, de internationalizare. Cei de la Renault se asteapta in continuare la cresteri mari pentru Dacia, chiar cu inca 50%, in Europa. La aceste cresteri va contribui, fara indoiala, dezvoltarea gamei, care ar putea avea pana la zece modele. Ce va urma dupa MPV? Posibil un model mai mare decat Logan, dar si unul mai mic decat Sandero, care sa constituie intrarea Dacia in segmentul mini. Deocamdata, insa, nimic nu este cert. In fine, nu trebuie uitat nici noul Logan, a carui aparitie este programata peste doi ani.
Foto: AutoBild.de