Dupa ce a devenit una dintre principalele surse de informare pentru clienti, inainte ca acestia sa vina in showroom, internetul isi face loc si in domeniul vanzarilor propriu-zise. Conform unui studiu realizat in Marea Britanie, procesul de vanzare al automobilelor noi va cunoaste schimbari importante in urmatorii cinci ani.
Compania de web management GForces, care a realizat acest studiu, precizeaza ca etapele actuale ale procesului de vanzare – vizita la dealer, test drive si configurarea modelului dorit – ar putea fi inlocuite cu o procedura online. Iata cum ar putea arata o astfel de procedura, in viitor: documentarea pe baza unor recenzii online din surse credibile, gasirea celui mai bun pret si efectuarea unei tranzactii financiare securizate – toate, pe internet!
Un alt studiu, realizat in Franta, de compania Ifop, arata ca 37% dintre francezi se declara dispusi sa achizitioneze un automobil pe internet. Cei care nu sunt dispusi la aceasta metoda de achizite invoca nevoia de a testa automobilul sau dorinta de a avea un contact direct cu vanzatorul. Oricum, 62% dintre francezii chestionati au declarat ca se documenteaza temeinic pe internet, inainte de a lua decizia de achizitie.
Vizitele la dealer nu au cum sa dispara, desigur. Multi oameni doresc sa conduca masina pe care intentioneaza sa o cumpere sau prefera sa poarte o discutie fata in fata cu vanzatorul. Insa pentru noua generatie, familiarizata cu internetul, vanzarea online va fi cat se poate de fireasca. Iata de ce una dintre concluziile studiului britanic arata ca, peste cativa ani, unul din cinci automobile comercializate in Marea Britanie va fi vandut pe internet.
Dezvoltarea vanzarilor pe internet nu inseamna neaparat inceputul sfarsitului pentru delaerii traditionali, pentru ca mediul virtual nu va putea inlocui un showroom. Important pentru dealeri va fi, in urmatorii ani, sa se adapteze la noua conjunctura, sa-si intareasca prezenta online si sa foloseasca din plin aceasta oportunitate, prin aplicarea unor strategii de marketing pe web.