Febra modelelor de foarte mici dimensiuni, agile si economice, numai bune pentru utilizarea in marile aglomeratii urbane, i-a pus la treaba pe mai toti constructorii de automobile. Avalansa de noutati in acest segment de piata nu da semne de atenuare, ci dimpotriva, “ajutata” si de contextul crizei.
Cei de la BMW, prin MINI, marca specializata in astfel de modele, lucreaza si ei la un nou model urban, mai mic decat binecuoscutul MINI, cu care sa concureze produsul eternilor rivali de la Mercedes, smart ForTwo. Decizia pare surprinzatoare la prima vedere, stiind ca smart nu a fost niciodata un mare succes si ca BMW n-a crezut in categoria super-mini. Lucrurile par sa se schimbe, in noul context, iar atentia acordata de BMW pentru viitorul city car ne lasa sa intelegem ca segmentul acesta poate deveni tot mai profitabil.
Deocamdata nu se cunosc prea multe detalii, insa este de asteptat ca viitorul model MINI sa beneficieze de proiectul BMW MegaCity. Ca dimensiuni, va fi ceva mai mare decat smart, lung de maximum trei metri – cam cat actualul IQ de la Toyota. Nu este clar daca va fi cu doua sau cu patru locuri. In schimb, se stie deja ca va folosi un motor clasic, in trei cilindri, foarte economic, dezvoltat de BMW in cooperare cu PSA (Peugeot Citroen). Aflat in faza de dezvoltare, proiectul ar trebui sa se concretizeze prin aparitia unui concept, peste 12-18 luni.
Noul MINI s-ar putea numi Minor, sustine presa de specialitate, care evoca conceptele Spiritual din 1997 (foto). Acestea au fost prezentate in versiuni cu 3 si 5 usi, cu un motor de 800 cmc, in trei cilindri, insa – ironia sortii! – la vremea respectiva au fost considerate fara niciun viitor!