La prima vedere, noul concept car de la Renault si-ar gasi locul undeva intre Audi R8 si conceptul GTbyCitroen. Altfel spus, un coupe supersportiv, in intrerpretare frantuzeasca. Spre deosebire de creatia germana, modelul prezentat astazi, de Renault, este doar un prototip cu sanse minime de a fi produs in serie. Iar spre deosebire de GT-ul de la Citroen, replica Renault vine cam tarziu! Dar sa nu ne lasam inselati de aparente, pentru ca Renault vine, veti vedea, cu un concept complet nou!
Renault DeZir este, de fapt, un exercitiu de stil, cu scopul declarat de a deschide un nou drum pentru design-ul marcii, care trebuie sa devina mai emotional. De altfel, este primul proiect coordonat de designerul olandez Laurens van der Acker, proaspat venit la Renault, de la Mazda. Si primul dintr-o serie de concepte care vor cauta drumul spre un nou limbaj stilistic – lasa sa se inteleaga Renault, in comunicatul de presa. De pilda, partea frontala va face parte din noua identitate vizuala Renault si se va regasi la urmatoarele modele de serie.
Interiorul este cu doua locuri, conceput in stil futurist, asa cum ii sta bine unui prototip vizionar (vezi galeria foto de mai jos). Nota minimalista, formele si conbinatia de culori sugereaza eleganta tipic frantuzeasca. Fluiditatea si materialele usoare, foarte bine sugerate de exterior, se regasesc si in habitaclu.
Litera Z din nume face trimitere la "semnatura electrica" Z.E. de la Renault, pentru ca DeZir este, ati ghicit, propulsat de un motor electric. Pentru optimizarea repartitiei de mase, motorul este amplasat in pozitie centrala, iar bateriile litiu-ion se afla in spate. Motorul este derivat din cel pe care Renault il va folosi in productia de serie si dezvolta 110 kW (150 CP) si 226 Nm. Tractiunea este pe puntea din spate.
Bateriile sunt racite cu ajutorul unui tunel aerodinamic ce incepe din partea frontala si se continua pana in spatele masinii, precum si cu fluxul de aer captat de prizele laterale. Incarcarea se poate face in trei moduri: la o priza de uz casnic (in 8 ore), la priza trifazica de 400 V (incarcare la 80% din capacitate in 20 de minute) sau prin schimbarea bateriilor, gratie unui sistem rapid, pus la punct de Renault. Masina dispune de sistem de recuperare a energiei la franare si de un soft care ofera informatii in timp real referitoare la managementul energiei.
Renault DeZire accelereaza 0-100 km/ora in 5 secunde si 0-50 km/ora in 2 secunde si poate rula cu viteza maxima de 180 km/ora. Autonomia declarata de constructor este de 160 km. Prima iesire in lume a acestui concept va fi la toamna, in cadrul Salonului Auto de la Paris.