Daca va asteptati, dupa ce ati citit titlul de mai sus, sa aflati detalii despre un supercar de ultima generatie produs de Ferrari, va spunem din capul locului ca veti fi dezamagiti. Mai mult, nici macar nu este vorba de un Ferrari 100%, pentru ca, dupa cum veti vedea, recordul a fost stabilit utilizand un propulsor… american.
Recordul mondial de viteza pentru un automobil Ferrari a fost stabilit pe pista de sare de la Bonneville, locul consacrat pentru astfel de aventuri pe patru roti. “Racheta” este un Ferrari 288 GTO model 1985, al carui proprietar, Steve Trafton, a inlocuit motorul original V8 biturbo de 2,8 litri si 400 CP cu unul V8 biturbo de 8,8 litri de origine General Motors, a carui putere nu a fost dezvaluita. Rezultatul: 443 km/ora!
Chiar daca vorbim de un model vechi, Ferrari 288 GTO ramane printre creatiile de varf ale constructorului italian. Lansat in 1984, a fost primul supercar autentic produs la Maranello. De asemenea, a fost primul model de serie Ferrari capabil sa treaca bariera celor 300 km/ora, datorita motorului V8 biturbo si greutatii totale de doar 1.160 kg. A fost produs in 272 de exemplare, desi initial au fost prevazute doar 200, ceea ce vorbeste de la sine de succesul modelului. Totul a pornit de la idea lansarii unui automobil de raliuri pentru Grupa B din acea vreme. Categoria respectiva a fost insa desfiintata, iar proiectul initial nu a mai fost dus pana la capat. In fine, versiunea unicat creata pentru acest nou record surclaseaza nume de referinta in materie de viteza maxima, precum Bugatti Veyron Super Sport sau SSC.
Foto: captura YouTube.com