"Daca ne decidem, putem provoca falimentul Peugeot. Daca ridicam din spranceana, o parte a industriei auto franceze se va prabusi". Afirmatia apartine prim-vicepresedintelui iranian Mohammad Reza Rahimi. Dar la ce decizie se refera oficialul iranian? Este vorba de importurile iraniene de piese de schimb, care, daca vor fi stopate, dupa cum afirma Rahimi, ar provoca scaderea vanzarilor Peugeot cu 2,5 miliarde de dolari!
In Iran se asambleaza modelele Peugeot 206 si 405, pentru care o mare parte din piesele de schimb sunt importate. Iranul este cel mai mare producator de automobile din Orientul Mijlociu, cu o productie anuala de peste 1,4 milioane de unitati. Industria auto este a doua ca importanta in Iran, dupa cea petroliera.
Producatorii locali din Iran, Saipa si Iran Khodro, coopereaza cu Renault, Peugeot si Kia. Renault produce, in colaborare cu iranienii, mdelul Logan. Pe fondul tensionarii situatiei la nivel international, din cauza controversatului program nuclear iranian, Kia a decis recent sa se retraga din aceasta tara.