Audi R18: cockpit inchis, diesel mai mic si cu LED-uri
13.12.2010
        
Distribuie acest articol!   

Dupa ce si-a trecut in cont noua victorii in cursa de 24 de ore de la Le Mans, incepand din 1999, cu de-acum legendarele R8, R10 TDI si R15 TDI, Audi a dezvaluit cel mai nou monopost de curse de categoria LMP1. Audi R18 este noua arma totala cu care cei de la Ingolstadt spera sa-si pastreze suprematia in cursele de anduranta, in 2011.

Cea mai mare noutate o costituie renuntarea la caroseria deschisa. "In viitor, eficienta aerodinamica va fi mult mai importanta la Le Mans, iar o masina inchisa are avantaje clare din acest punct de vedere. Simularile noastre pe computer au fost confirmate in tunelul aerodinamic si la primele teste pe pista", a explicat aceasta schimbare Wolfgang Ullrich, seful de la Audi Motorsport.

O alta schimbare vizeaza propulsorul: chiar daca Audi ramane fidel tehnologiei diesel, vechiul V10 TDI de 5,5 litri este inlocuit de un V6 TDI de 3,7 litri, cuplat la o transmisie modifcata, in sase trepte. Caroseria monococa din fibra de carbon este mai seducatoare gratie luminilor de zi in traditia casei, cu tehnologie LED. "Semnatura luminoasa" este in forma cifrei 1, cu trimitere la succesele repurtate pana acum, dar si la un logo din istoria Audi.

Noul Audi R18 a primit unda verde la mijlocul lui 2009, iar motorul a inceput sa fie testat in aceasta vara. Primul test pe pista a avut loc la finele lunii trecute, avandu-l la volan pe Allan McNish. Intentiile celor de la Audi sunt sa alinieze trei masini la Le Mans 2011, sub culorile Audi Sport Team Joest. Principalii rivali vor fi, ca si anul acesta, cei de la Peugeot. Francezii au mizat de la bun inceput pe masini cu cockpit inchis, iar apropo de aceasta schimbare de la Audi, cei de la Aston Martin vor face miscarea in sens invers, urmatorul lor prototip urmand sa aiba caroseria deschisa!

Distribuie acest articol!