Cu zece ani in urma, vizitatorii Salonului de la Detroit (NAIAS) au fost martorii relansarii marcii MINI in America de Nord. Acum, marca se pregateste sa sarbatoreasca aceasta aniversare de referinta la NAIAS 2011, cu premiera mondiala a conceptului MINI Paceman. Acest studiu spectaculos pune bazele unei categorii complet noi de automobile, cu potential pentru oferirea unei si mai mari placeri a condusului si o versatilitate si mai mare pentru utilizarea zilnica. MINI Paceman Concept are potentialul de a deveni un alt pilon de baza in dezvoltarea continua a marcii si a portofoliului sau de produse.
Prototipul combina aparitia sportiva si masculina, versatilitatea si aspectul de coupe cu dimensiunile modelului MINI Countryman, cu patru usi. De asemenea, reuneste conceptul clasic MINI, particularitatile definitorii pentru Countryman si stilul unui coupe intr-o maniera armonioasa. Rezultatul este un automobil care inspira forta si isi arata aptitudinile dinamice din toate unghiurile. MINI Paceman Concept, al carui design de crossover il face sa fie primul Sports Activity Coupe (SAC) din segmentul modelelor mici, imbina elementele lifestyle cu calitatea premium. Este automobilul ideal pentru persoanele tinere, moderne si extrovertite, cu stil de viata urban.
Platforma de la MINI Countryman defineste dimensiunile compacte ale studiului prin proportiile clasice MINI, garda la sol marita si pozitia ridicata a scaunelor. Conceptul masoara 4,110 m lungime, 1,79 m latime si 1,54 m inaltime. In stilul specific familiei, are console extrem de scurte care confera un accent deosebit taliei atletice a automobilului.
Atat din punct de vedere al spatiului, cat si ca reglaj al sasiului, MINI Paceman Concept a fost conceput pentru a permite echiparea cu cel mai puternic motor disponibil in prezent in gama MINI. Supraalimentat cu turbina cu doua elice, propulsorul de 1,6 litri de la MINI John Cooper Works ofera prototipului MINI Paceman Concept posibilitatea de a atinge cel mai inalt nivel de performanta sportiva. Motorizarea cu 4 cilindri dezvolta 211 CP si genereaza un cuplu maxim de 260 Nm, care poate fi sporit temporar, in reprize scurte, la 280 Nm prin intermediul functiei Overboost.
Dezvoltat pe baza MINI Countryman, conceptul MINI Paceman primeste platforma ideala pentru sistemul de tractiune integrala permanenta MINI ALL4, disponibil optional. Acesta dispune de un diferential central electromagnetic, dispus chiar inaintea raportului final care variaza distributia puterii intre puntea fata si cea spate. In conditii normale de condus, pana la 50% din putere este transmisa spre rotile spate, iar acest procent poate ajunge, in conditii extreme, pana la 100%.