BMW X1 deschide noi teritorii, de aceasta data in ceea ce priveste programul BMW EfficientDynamics. Noul BMW X1 xDrive28i este primul model al marcii echipat cu motor pe benzina cu 4 cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection, un sistem de compresie bazat pe principiul twin-scroll, gestiune dublu variabila a axului cu came VANOS si control variabil al supapelor VALVETRONIC.
Debutul noului BMW X1 xDrive28i marcheaza lansarea noii generatii a motoarelor BMW pe benzina cu capacitatea de 2,0 litri. Noul propulsor ce dezvolta de 245 CP combina o crestere de putere si de cuplu fata de versiunea anterioara, cu o reducere substantiala a consumului de combustibil si a nivelului emisiilor.
Aceasta dubla imbunatatire este reflectata in cateva specificatii impresionante de performanta. Timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este de 6,1 secunde (transmisie automata: 6,5 secunde), o imbunatatire de 0,7 secunde (transmisie automata: 0,3 secunde) fata de modelul precedent, disponibil numai cu transmisie automata. In acelasi timp, consumul mediu de combustibil in ciclul de testare EU a fost redus cu 16%, la 7,9 litri/100 km, cu un nivel al emisiilor CO2 de 183 g/km.
Noul BMW X1 xDrive28i este echipat standard cu o transmisie manuala cu 6 trepte. Tehnologiile BMW EfficientDynamics aflate in dotarea standard includ, printre altele, recuperarea energiei la franare (Brake Energy Regeneration), indicator pentru treapta de viteza optima, functia Auto Start-Stop si control inteligent al sistemelor electrice. Optional este disponibila si o versiune automata de transmisie, cu opt viteze. Multumita eficientei interne exceptionale, modelele cu acest tip de transmisie ofera un nivel identic in privinta consumului de combustibil si al emisiilor cu cel al versiunii manuale.
In specificatia standard, noul BMW X1 xDrive28i este echipat cu sistemul BMW xDrive de tractiune integrala, al carui ambreiaj multidisc controlat electronic variaza continuu repartizarea puterii intre cele doua punti. Acest sistem inteligent de tractiune integrala este integrat cu Dynamic Stability Control (DSC / Controlul Dinamic al Stabilitatii) si reactioneaza prompt la primele indicii de subvirare sau supravirare. Rezultatul este o tractiune imbunatatita in conditii de aderenta scazuta sau in regim off-road, dar si o dinamica crescuta in viraje. xDrive este calibrat pentru dinamica optimizata care are ca rezultat o reactie precisa a directiei in momentul abordarii virajelor. In plus, sistemul optional Performance Control poate fi specificat, ceea ce adapteaza cuplul transmis rotilor spate la conditiile de condus pentru performante si mai agile.
Pentru a adauga un plus calitatilor agile de condus, cu incepere din primavara 2011, BMW X1 va fi disponibil in premiera cu un pachet M Sport. Aceasta optiune, care este disponibila contracost la toate versiunile de motorizare, cuprinde o gama de componente pentru suspensie, exterior si interior, care au fost dezvoltate special pentru acest model BMW X compact.