Citroen Racing intra intr-un nou capitol al istoriei sale, prin angajarea modelului DS3 WRC in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), editia 2011. Avand ca obiectiv obtinerea celui de-al saptelea titlu de campion mondial la constructori, echipa Citroen Total World Rally Team va alinia la start doua echipaje: Sebastien Loeb – Daniel Elena, care vor incerca sa castige cel de-al optulea titlu mondial consecutiv la piloti si copiloti, si Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, care a fost promovat in cadrul echipei, dobandind drepturi depline, dupa cele doua victorii in raliuri obtinute in sezonul 2010. In plus, trei masini Citroen DS3 WRC vor fi incredintate unor piloti privati: Petter Solberg, Kimi Raikkonen si Peter van Merksteijn.
Angajat la cel mai inalt nivel in mondialul de raliuri de 10 ani, Citroen Racing arunca in competitie al treilea World Rally Car, dupa Xsara si C4, fiecare detinator a cate trei titluri mondiale. Noul DS3 WRC isi va face intrarea in scena cu ocazia Raliului Suediei (10-13 februarie), prima etapa din sezonul 2011. Echipa condusa de Olivier Quesnel si-a fixat un obiectiv pe cat de simplu pe atat de ambitios si anume acela de a pastra cele doua titluri mondiale cucerite in 2010 – la constructori si piloti.
Citroen DS3 WRC corespunde noilor reglementari ale FIA. Cea mai evidenta schimbare tine de gabarit – este in mod clar mult mai compacta decat C4, ceea ce ii confera un comportament mai spectaculos. O schimbare revolutionara se petrece si sub capota, DS3 WRC beneficiind de un motor in 4 cilindri 1.6 turbo cu injectie directa conceput integral de Citroen Racing. Acesta este cuplat unei transmisii 4×4, cu o cutie manuala comandata secvential si un sistem de repartizare constanta a puterii pe trenul de rulare fata si spate.
Dezvaluit in cadrul Salonului de la Paris din octombrie 2010, Citroen DS3 WRC a beneficiat de numeroase sesiuni de teste pentru a pregati un sezon ce se va intinde pe 9 luni si va include 13 raliuri, fiecare aparte si cu specificul sau. De la frigul polar din Suedia la caldura desertica a Iordaniei, WRC este o provocare pentru echipaje si vehicule. Echipa tehnica, plasata sub responsabilitatea lui Xavier Mestelan-Pinon, a cautat sa reproduca conditiile cele mai extreme pe care le vor intalni pilotii in cadrul sesiunilor de teste, pentru a verifica fiabilitatea si pentru a dezvolta performantele masinii.