Editia din acest an a celui mai cunoscut rallyraid din lume a fost dominata autoritar de Volkswagen, care a monopolizat podiumul la categoria auto. Victoria i-a revenit lui Nasser Al-Attiyah (foto), la capatul unui duel strans cu invingatorul de anul trecut, Carlos Sainz. Punctul culminant a fost joi, in a doua saptamana de concurs, cand Sainz a rupt suspensia si s-a vazut retrogradat pe pozitia a treia, lansand calea libera spre victorie pilotului din Qatar.
Pe pozitia a doua a terminat Giniel de Villiers, avantajat de problemele lui Sainz. Pentru Volkswagen, tripla din acest an incununeaza o evolutie remarcabila: este singurul constructor victorios in Dakar cu motoare diesel, de patru ani nu a inregistrat niciun abandon tehnic, iar in editia 2011 s-a impus in 12 din cele 13 etape. In ceea ce-l priveste pe Al-Attiyah, acesta a reusit victoria la a patra participare la Dakar, a doua sub culorile Volkswagen.
Pe podiumul auto din acest an se regasesc invingatorii din ultimii trei ani, in timp ce Stephane Peterhansel, de la X-Raid, pe un BMW X3 CC, singurul care parea ca ar putea face fata celor de la Volkswagen, a terminat pe locul 4, la fel ca anul trecut. Francezul a platit tribut unor greseli de navigatie, dar si problemelor tehnice.
La clasa moto s-a impus spaniolul Marc Coma, dupa un duel frumos cu un alt pilot KTM, invingatorul de anul trecut, francezul Cyri Despres. O penalizare a lui Despres a decis, pana la urma, castigatorul din acest an. A treia pozitie pe podium i-a revenit portughezului Helder Rodrigues (Yamaha). Satmareanul Mani Gyenes (KTM) a reusit o performanta deosebita la Dakar 2011, clasandu-se la final pe locul 17 si reusind sa castige clasa Maraton. Este cea mai buna performanta a unui roman la Dakar! Celalalt reprezentant al Romaniei, Marcel Butuza, a reusit sa termne pe locul 57.
La camioane, Kamaz a reusit tripla, cu "tarul" Vladimir Chagin in postura de invingator pentru a saptea oara. Pe urmatoarele locuri s-au clasat Firdaus Kabirov si Ilgizar Mardeev.