Citroen a adus anul acesta, la Geneva, conceptul Metropolis, o limuzina de mari dimensiuni, prezentata anterior in China. Pentru a veni in intampinarea nevoilor de pe piata din China, acest concept a fost dezvoltat in proportie de 100% de catre centrul international de design Citroen de la Shanghai. Citroen Metropolis a fost expus in cadrul Expo 2010, de la Shanghai, unde a fost vazut de cei peste 10 milioane de vizitatori ai pavilionului francez – cel mai vizitat pavilion din cadrul evenimentului.
Prin statura sa impunatoare (5,30 m lungime, 2 m latime si 1,40 m inaltime), Metropolis reprezinta concretizarea unei viziuni asupra luxului creativ si sofisticat, care se imbina cu tehnologia moderna, precum propulsia plug-in hibrid sau suspensia Hydractive care mentine o garda la sol constanta, pentru o aerodinamica imbunatatita.
Datorita trenului sau de rulare hibrid plug-in, Metropolis poate functiona in mai multe moduri. Propulsia complet electrica este folosita la pornire, in mediul urban, la viteze scazute si in timpul decelerarii, datorita unui motor electric ce dezvolta continuu 55 CP si un varf de 95 CP. Combustia interna este utilizata la viteze constnante, pe drumuri si autostrazi, cand motorul V6 de 2,0 litri pe benzina, ce dezvolta 272 CP, atinge eficienta maxima. Cele doua motoare sunt combinate in timpul accelerarii, pentru mai multa putere (functia „overboost” – masina dezvolta o putere maxima de 460 CP si cuplu de 430 Nm), sau in modul cu tractiune integrala, pentru aderenta sporita.
Metropolis consuma doar 2,6 litri/100 km si emite 70 g/km of CO2, de cinci ori mai putin decat un automobil cu propulsie conventionala si performante echivalente. S-a ajuns la aceste performante prin optimizarea motorului pe benzina, utilizarea unei cutii de viteze electronice cu dublu ambreiaj si 7 rapoarte si utilizarea tehnologiei hibride.