Strategia Grupului Volkswagen pentru marca Skoda incepe sa-si arate efectele. Noua ofensiva a cehilor, anuntata recent, cu ocazia Salonului de la Geneva, are un scop declarat – dublarea vanzarilor, pana la 1,5 milioane de unitati in 2018, dar si unul nedeclarat – repozitionarea in cadrul portofoliului de marci detinut de grupul german.
Skoda trebuie sa ramana o marca abordabila si sa nu concureze „firma-mama” Volkswagen. Prin urmare, gama se va mari in urmatorii ani, iar noile modele vor fi cat mai competitive ca pret. Frecventa cu care vor fi lansate noutatile, incepand din 2012, va fi in medie de sase luni. Ca stil, noutatile vor prelua elemente de pe conceptul VisionD (foto), expus la Geneva.
Primele doua aparitii vor fi premiere absolute pentru Skoda: un supermini citadin, pe noua platforma VW Lupo (Up!) si cu nume de cod City Car, urmat de un sedan de categorie mica, ce se va pozitiona in gama intre Fabia si Octavia. Acest sedan se va incadra in categoria subcompacta low-cost, va inlocui actualul model Octavia Tour si va concura cu Dacia Logan, fiind destinat cu precadere pietelor emergente.
Cei de la Skoda sustin ca vor mentine pe mai departe un foarte bun raport calitate – pret, de altfel un argument notoriu pentru marca ceha. Noua ofensiva Skoda inseamna, in acelasi timp, si o subtila repozitionare a marcii, pe alocuri cu accente noi, din zona low-cost.