Sasiu de inalta performanta, pe noul Opel GTC Astra
24.07.2011
        
Distribuie acest articol!   

Inginerii Opel din Russelsheim si de la Vauxhall Engineering Center din Millbrook, Marea Britanie au creat o platforma speciala pentru noul Astra GTC. Componentele cheie, precum suspensia HiPerStrut pe puntea fata, au fost preluate de la modelul Insignia OPC de 325 CP, in timp ce puntea spate unica cu brat Watt si arbore compus a fost imbunatatita semnificativ.

Integrarea suspensiei HiPerStrut ajuta la prevenirea deraparii cauzate de cuplul motor generat la virare, permitand valorificarea performantelor fara a afecta precizia directiei. Utilizarea suspensiei HiPerStrut a redus, de asemenea, variatia unghiului de cadere a rotilor din fata ale modelului GTC in timpul virajelor, imbunatatind aderenta.

Fata de versiunea Astra cu 5 usi, garda la sol a modelului GTC a fost coborata cu 15 mm, in timp ce ampatamentul a fost marit cu 10 mm, de la 2.685 mm la 2.695 mm. Ambele ecartamente sunt, de asemenea, mai late, 1.584 mm (+40 mm) in fata si 1.585 mm (+30 mm) in spate. Suspensia spate cu arbore compus si brat Watt a fost de asemenea revizuita, pentru a obtine rezultate exceptionale in ceea ce priveste rigiditatea la ruliu si inaltimea centrului de ruliu.

Astra GTC utilizeaza un sistem de directie cu pinion si cremaliera cu sistem de asistenta sensibila la viteza. Insa pentru ca sistemul de directie sa ofere soferilor un raspuns sporit, motorul electric al sistemului este montat direct pe cremaliera si nu la baza coloanei de directie. La viteze scazute, nivelul de asistenta este marit pentru a minimiza efortul. La viteze mai mari, gradul de asistenta este redus automat, pentru a asigura soferului un raspuns sporit al sistemului de directie. Cel de-al doilea beneficiu important este consumul redus de carburant, datorita faptului ca nu necesita o pompa hidraulica si raspunde direct la puterea necesara la orice viteza.

Sasiul modelului Astra GTC a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul inteligent, adaptiv de control al sasiului FlexRide. Acesta sporeste stabilitatea in timpul conducerii, comportamentul la virare si raspunsul sistemului de directie adaptandu-se automat la conditiile de drum, viteza in viraje, miscarile autovehiculului si stilul individual de conducere. Tinuta de drum si echilibrul imbunatatite ale autovehiculului sporesc, de asemenea, nivelul de siguranta in situatii de urgenta. In plus, FlexRide ofera trei setari diferite, permitand modificarea caracteristicilor autovehiculului cu o apasare de buton: Standard, Tour sau Sport.

Distribuie acest articol!